
Gebruikte SUV ongekend populair
Nog wel steeds op derde plaats
Kijk om je heen op de Nederlandse wegen en het is niet te missen dat SUV's en cross-overs immens populair zijn. Uit nieuwe cijfers van Automotive Mediaventions blijkt dat de gebruikte SUV zelfs meer in trek is dan ooit.
Er staan meer SUV's dan ooit in de showrooms en dat vertaalt zich natuurlijk ook naar de occasionmarkt. Dat wordt maar wát goed duidelijk uit de nieuwste cijfers van Automotive Mediaventions, het moederbedrijf van Gaspedaal.nl en Autotrack. Occasionzoekers waren nog niet eerder zó geïnteresseerd in hoogpotige modellen. Maar liefst 17,9 procent van alle zoekopdrachten was voor een SUV. Een jaar geleden was dat nog zo'n 15 procent.
SUV's zijn hard op weg om qua populariteit de hatchback te evenaren; daar werd nog in 21,9 procent van de gevallen naar gezocht. De stationwagen staat fier bovenaan, met 24,1 procent van de zoekopdrachten. Er wordt weliswaar veel gezocht naar SUV's, maar toch komen er in de top 10 van de zoekopdrachten slechts twee hoge modellen voor. Op plaats zes staat de Volkswagen Tiguan, goed voor 1,1 procent van de zoekopdracht, gevolgd door de Nissan Qashqai (0,9 procent).
Lees ook
Deze Audi 80 zet je met beide benen op de grond - Liefhebber gezocht
Kijk eens wat we hier hebben: de Saab 9-3 Cabrio die we in 2015 weggaven als vakantiekar!
Mercedes-Benz SLK: perfect voor het Pinksterweekend - Liefhebber gezocht
De Mercedes SLK was niet de eerste moderne klapdak-cabrio
De eerste Renault Clio begint zeldzaam te worden - In het wild
Lezersreacties (34)
Reageren




Zal binnenkort mijn profiel aanvullen met de nieuwe aanwinst.



Eens, maar een Ioniq is geen SUV
Gaat dit over de Ioniq?


Die rijd je toch?
Klopt en is ook een uitstekende auto, maar als ik een RAV4 had kunnen kiezen had ik die direct genomen


Huh, maar een RAV4 is toch goedkoper, waarom koos u die dan niet? Of… is het een lease en moest u alleen elektrisch rijden? Ondanks dat ikzelf elektrisch rijd, als mijn werkgever me daartoe zou beperken en ik wilde eigenlijk iets anders, ging ik direct shoppen naar een andere werkgever.
Wij hebben de vrije keuze in benzine of elektrisch.
De uitvoering van de RAV4 die ik wilde (die fatsoenlijk kan trekken) was of niet leverbaar (de 2.0) of te duur (de 2.5 AWD of plug-in). Daarom nog gekeken naar een Mazda CX-5, maar vond het elektrisch rijden ook wel goed, zeker met de CO2 footprint.





Privé vliegtuig dan maar ?

Dan is het logisch dat men betrouwbare en betaalbare ICE’s koopt. En dat zijn dan dus suvs. Helemaal prima!



De anti's denken nog steeds dat iederéén blij was met steeds lager wordende modellen.
Dat bleek dus niet het geval.
Mijn eerste auto was een Eend, later een R4, beide sowieso praktischer en ook nog eens prettiger in- en uitstappen dan een Kever, wat toen het enige alternatief was.
Daarna kwamen de Kadett, 12M, Cortina en soort gelijken.
En werden auto's steeds lager, dat vond men "mooi".
Maar was het ook echt praktisch?
Blijkbaar vonden steeds meer mensen op de lange duur van niet.
En als fabrikanten haak je daarop in, als je de concurrent ziet scoren met hogere auto's.
Of het nu SUV's of Cross Overs worden genoemd (whats in a name) of zijn, velen kiezen ervoor.
Laat een ieder zijn eigen keus maken, wel zo gezellig :-)



Wist niet eens dat dat bestond.

Maar met een vergrijzing in de samenleving snap ik wel waarom

Geef mij maar een lekkere station, coupe of sedan.

Veel 60plussers kopen een suv phev.
Niet zo gek gezien er vele een caravan hebben om te trekken.EV is not done.
En vele suvs worden ook geexporteerd.
Noorwegen bij uitstek.Wegenbelasting is onbekend in europa,dus suvs zijn daar zeer in trek.Nederland is dan ook expo nummer 1 in europa
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.