François Leboine nieuwe hoofdontwerper Fiat
Afkomstig van Renault
Fiat en Abarth hebben een nieuwe hoofdontwerper. François Leboine gaat de ontwerpafdeling van de twee Stellantis-merken leiden en moet ervoor gaan zorgen dat ze klaargestoomd worden voor de toekomst.
Stellantis plukt met de aanstelling van Leboine een tamelijk belangrijk personeelslid weg bij Renault. Leboine was namelijk verantwoordelijk voor de ontwerpafdeling Renault Advanced Design, waarbij hij het ontwerpproces van onder meer de nieuwe elektrische Renault 5 en de Morphoz overzag. Daarnaast was hij als hoofd exterieurontwerp verantwoordelijk voor de Renault Clio en Captur en de Dacia Sandero. Daarmee heeft Leboine dus een flinke vinger in de pap gehad bij enkele van de populairste modellen van Renault.
Leboine begint op 1 juni als hoofdontwerper bij Fiat en Abarth. Beide merken hebben onder meer nog een flinke slag te slaan als het gaat om de introductie van elektrische modellen. De Fiat 500e is momenteel namelijk de enige volledig elektrische personenauto van het merk. Toekomstige modellen maken naar verwachting gebruik van Stellantis-techniek, aan Leboine dus de taak om het geheel aantrekkelijk vorm te geven. Oliver François, de CEO van Fiat, is blij met de aanstelling van de Fransman. "De kracht en schaal van de nieuwe groep bieden veel kansen. Het ontwerpen van nieuwe auto's voor Fiat en Abarth is de sleutel om ons potentieel aan klanten over de hele wereld te laten zien", zegt hij.
Onlangs stelde Fiat nog een geheel nieuwe cross-over voor aan het publiek. Over die auto, die bovendien nog geen naam heeft, is echter nog relatief weinig bekend.
PRIVATE LEASE Fiat
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Nieuwe Dacia Duster scherper dan ooit - Vooruitblik

Praktijkverbruik Nissan Qashqai: welk verbruik realiseert populaire cross-over?

Praktijkverbruik: is de Audi A1 (2010 – 2018) een zuinige keuze?

Classics - Deze Volkswagen Polo G40 kent bijna niemand

Designreview Alfa Romeo Tonale: 'simpelweg aanstootgevend'

Bij de eerste BMW X3 moesten we echt zoeken naar concurrenten
Lezersreacties (11) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.