Ford Very Gay Raptor en elektrische SuperVan naar Goodwood
Inclusief knotsgekke elektrische bus
Ford geeft tijdens het Goodwood Festival of Speed op bijzondere wijze acte de presence. De nieuwe Ranger Raptor beleeft er zijn dynamische publieksdebuut, maar dan wel uitgedost als Very Gay Raptor. Daarnaast neemt Ford een waarschijnlijk knotsgekke elektrische bus mee die luistert naar de naam Electric SuperVan.
De nieuwe Ford Ranger komt als eerste als heftige Raptor naar Europa. Die Ranger Raptor hijst Ford in een regenboogjasje. De bijzondere uitdossing gaat gepaard met een opmerkelijke naam. Ford noemt zijn vrolijk bestickerde Ranger Raptor namelijk Very Gay Raptor (VGR).
Ford zegt met de Very Ray Raptor zijn Tough Talks kracht bij te willen zetten waarmee het merk onder meer bespreekt hoe de auto-industrie een "een cultuur kan opzetten van inclusiviteit en verbondenheid met de LGBTQ+-gemeenschap." Er is ook concreter autonieuws van Ford tijdens het Goodwood Festival of Speed.
Ford Pro Electric SuperVan
Tijdens het jaarlijkse Britse autofestijn presenteert Ford namelijk de Pro Electric SuperVan. Wie bekend is met historische modellen van Ford kent ongetwijfeld de SuperVans van het merk. In 1971 verscheen namelijk met de eerste SuperVan, een knotsgek gevaarte met de koets van de toen actuele Transit maar met het chassis en de ruim 400 pk sterke 4.9 V8 racemotor van de Ford GT40. Die SuperVan vond dertien jaar later opvolging in de SuperVan 2, een Transit met een glasvezel koetswerk dat leek op dat van de Transit met eronder een Groep C-raceauto met een 3.9 V8 van Cosworth. De SuperVan 3 volgende in 1995 die technisch op de SuperVan 2 was gebaseerd maar die leek op de toen actuele Transit. De 3.9 V8 werd echter vervangen door een uit de Formule 1 afkomstige 650 pk sterke 3.5 V8 van Cosworth.
De Pro Electric SuperVan is zoals zijn naam al aangeeft voorzien van een volledig elektrische aandrijflijn. Met het gevaarte - waarvan nog geen beeld is vrijgegeven - probeert Ford uiteraard de aandacht te vestigen op de recent gepresenteerde E-Transit Custom.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek

Theo en Thea Haverkamp gaan hun MG ZS zo lang mogelijk op de weg houden
Lezersreacties (23) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.