AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford S-Max: tussen sportief en ruimte
1
Naast de nieuwe Ford Galaxy presenteert Ford ook de S-Max op de Autosalon van Genève. In tegenstelling tot zijn grote broer, is bij deze auto niet alles gericht op ruimte, maar krijgt ook sportiviteit ruim baan.
Naast de nieuwe Ford Galaxy presenteert Ford ook de S-Max op de Autosalon van Genève. In tegenstelling tot zijn grote broer, is bij deze auto niet alles gericht op ruimte, maar krijgt ook sportiviteit ruim baan.
Ford laat er geen twijfel over bestaan dat de S-Max voornamelijk is gericht op sportiviteit. De beschikbaarheid van de 220 pk sterke 2,5-liter vijfcilinder uit de Focus ST is daarvan het beste bewijs. Daarnaast onderscheidt de S-Max zich van andere mpv's door een sportieve vorm die onder meer wordt verkregen door een afbuigende daklijn. De bestuurder wordt achter het stuur verwend met een cockpit-gevoel.
De Ford S-Max is 4,76 meter lang, 1,85 meter breed en 1,61 meter hoog. Daarmee is hij zes centimeter korter, en zeven centimeter lager dan de nieuwe Galaxy. De breedte is gelijk.
De S-Max is standaard een vijfzitter. Op bestelling is een derde zitrij leverbaar waar mensen met een lengte tot 1,80 meter een plek kunnen vinden. Wie niet kiest voor extra stoelen heeft nog de keuze uit een laadplatform. Dit 'easy load system' kan 48 centimeter worden uitgetrokken en maakt het inladen van zware booschappentassen of koffers gemakkelijk.
Eind mei wordt de S-Max in de Nederlandse showrooms verwacht. Naast de 220 pk sterke 2,5 liter is er een 145 pk sterke 2,0-liter benzinemotor leverbaar en er is een 140 pk sterke 2,0-liter TDCi diesel. De vanafprijs is 33.050 euro.