Fisker laat elektrische pick-up zien

'Lichtste en efficiëntste elektrische pick-up'

Fisker pick-up teaser

Fisker heeft ambitieuze plannen. In 2025 wil het merk in totaal vier modellen in zijn vooralsnog alleen uit de Ocean bestaande modellengamma hebben. Een van drie nieuwkomers wordt een elektrische pick-up, waarvan CEO Henrik Fisker nu op Linkedin een nieuwe afbeelding vrijgeeft.

Autofabrikant Fisker dat de kortstondig in Nederland populaire plug-in hybride Karma op de menukaart had staan, ging zo'n zes jaar geleden op de fles. Het Chinese Wanxiang Group nam de restanten over en doopte het merk om tot simpelweg 'Karma'. Voormalig oprichter Henrik Fisker stampte op zijn beurt een nieuw merk uit de grond: Fisker. Dat liet begin vorig jaar zijn eerstgeborene zien, een elektrische SUV die de naam Ocean kreeg. Fisker wil omstreeks 2025 in totaal vier elektrische modellen in zijn programma hebben. Een daarvan wordt een elektrische pick-up waarvan het merk nu voor de tweede keer een afbeelding vrijgeeft.

CEO Henrik Fisker plaatste in februari een al kort daarop verwijderde tweet waarin een afbeelding van een elektrische pick-up te zien was. De pick-up, die zeer waarschijnlijk technisch sterk leunt op techniek van de reeds genoemde Ocean, is nu voor een tweede keer in beeld gebracht. Op Linkedin plaatst de Fisker-topman een nieuwe digitale schets. De vormgeving wijkt echter af van die van de begin vorig jaar getoonde pick-up. De topman verklaart dat Fiskers eerstvolgende model "een lifestyle pick-up zou kunnen zijn". Dat de hoge pief niet met het minste of geringste genoegen neemt, blijkt uit zijn voornemen om "de lichtste en efficiëntste elektrische pick-up ter wereld" te ontwikkelen. De getoonde auto is echter niet de definitieve uitvoering. De productieversie zou volgens Fisker zomaar "nog radicaler" kunnen zijn.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.