en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Een voormalig medewerker geeft aan dat Fisker niet erg zorgvuldig is geweest met de afwerking van de Karma, zo meldt de Amerikaanse technologiesite GigaOM. Deze klokkenluider stelt dat Fisker de hybride auto gelanceerd heeft voordat het model echt klaar was voor de markt, in een poging te voldoen aan afspraken omtrent financiële steun van het Amerikaanse Ministerie van Energie.
Daarnaast stelt de bewuste klokkenluider dat het niet ongebruikelijk was om, toen de productie net begonnen was, Karma's met technische mankementen van de band te laten rollen. En warempel: al vrij snel na de lancering van het model kwam er een terugroepactie wegens brandgevaar en het mogelijk uitvallen van de elektromotor. Daarnaast meldde Consumer Reports, de Amerikaanse Consumentenbond, dat hun gekochte auto al na 200 gereden mijlen foutmeldingen gaf en weigerde om verder te rijden.
Financiële steun
Eerder kreeg het automerk een lening van 529 miljoen dollar van het Amerikaanse Ministerie van Energie. Omdat de productie van de Karma nogal wat vertraging opliep, stopte deze financiële steun per mei vorig jaar. Hierdoor heeft het merk de productieversie van de nieuwe Nina, het volgende model van Fisker, uit moeten stellen, mede omdat de nieuwe productiefaciliteit nu niet afgebouwd kan worden. Per eind februari zijn er ongeveer 2.000 stuks van de Karma gebouwd, waarvan 840 hun weg naar dealers hebben gevonden.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.