Fietsfabrikant Biomega komt met Sin
'In 2021 op de markt voor 20.000 euro'
De Deense fietsfabrikant Biomega zet een stap in de autowereld. De Sin voldoet op papier in elk geval aan de laatste trends: het is volgens zijn makers een efficiënte ‘cross-over’ met een elektrische aandrijflijn.
De Sin is nog een concept-car, maar Biomega lijkt serieuze plannen te hebben met het voertuigje. Dat is ongetwijfeld ook de reden dat de auto ondanks zijn futuristische uiterlijk geen volledig autonome stadsrakker is, maar een exemplaar waarbij de bestuurder nog daadwerkelijk de richting bepaalt. Het minimalistische design van de buitenkant keert terug in het interieur, waarbij het dashboard bestaat uit een rechthoekig stuurwiel en een tablet voor het bedienen van alle secundaire functies. De forse A-stijlen lijken wat zicht schuin naar voren weg te nemen, maar het raam ter hoogte van de voeten van de voorste passagiers zorgt wel weer voor een bijzonder uitzicht recht naar voren.
De Sin is een vierzitter met vier aparte stoelen en weegt dankzij het gebruik van koolstofvezel, waarmee Biomega als fietsfabrikant veel ervaring heeft, slechts 950 kg. De aandrijving wordt verzorgd door vier elektromotoren, die in totaal goed zijn voor 82 pk en 160 Nm. Dat levert een 0-100-tijd van 13 seconden en een top van 130 km op, terwijl de plaatsing van de motoren bij de wielen moet zorgen voor een maximaal inzetbaar interieur. De Sin is voorzien van een accupakket van in totaal 20 kWh, waarvan een deel van 6 kWh uitneembaar en dus eenvoudig wisselbaar is. Dat zou de actieradiusangst zoveel mogelijk moeten indammen. Als alle batterijen vol zijn, moet de auto 160 km ver kunnen komen.
De Biomega Sin moet ergens tussen 2021 en 2023 op de markt komen en moet dan zo’n € 20.000 gaan kosten.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen