'Ferrari sterkste merk ter wereld'
Ferrari is dit jaar de nummer één van de Brand Finance Global 500, een lijst van de 500 sterkste merken ter wereld van consultancybureau Brand Finance.
Het Italiaanse merk scoorde zeer hoog op gebieden als begeerlijkheid, loyaliteit en sentimenten bij de klanten, (online) zichtbaarheid en de tevredenheid bij werknemers.
Dit alles leverde Ferrari bovendien de ultieme AAA+-score op. Er zijn naast het Italiaanse merk maar tien bedrijven die deze status dit jaar hebben bemachtigd, waaronder Google, Apple, Disney, Rolex, Coca-Cola, F1-concurrent Red Bull en ons eigen Unilever.
Andere sterke automerken zijn BMW en Porsche, die allebei een AAA-status hebben. Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford , Mini en Mercedes-Benz volgen op kleine afstand met een rating van AAA-.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Supercar met V12 op Ferrari-basis: dit is de Talos XXT

Ferrari maakt meer winst door hogere prijzen en maatwerk

Test: Ferrari 296 Speciale - Intenser, directer en met meer precisie dan dit kan niet

Ferrari 12Cilindri gefacelift door Novitec



