Hoewel de automarkt de afgelopen maanden zuchtte onder de nieuwe WLTP-norm, merken ze daar bij Ferrari weinig van de strengere meetmethode. De afgelopen kwartaalverkoop ging omhoog.
Ferrari boekt goede cijfers
De Portofino's gaan als warme broodjes
Ferrari heeft in het derde kwartaal van 2018 meer auto's verkocht dan een jaar eerder. De Italiaanse sportwagenfabrikant profiteerde daarbij vooral van de gestegen vraag naar zijn nieuwe model, de Portofino. Ook de 812 Superfast met twaalfcilindermotor was een succesnummer.
In het derde kwartaal verkocht Ferrari in totaal 2.262 bolides. Dat is een stijging van ruim 10 procent ten opzichte van een jaar eerder. De omzet bleef met 838 miljoen euro nagenoeg vlak ten opzichte van het derde kwartaal van 2017. Ferrari had vooral last van de zwakkere dollar ten opzichte van de euro.
Het bedrijfsresultaat steeg daarentegen 5 procent tot 278 miljoen euro. Ook de winstmarges werden iets opgekrikt. Ferrari schroefde onder meer zijn onderzoeksuitgaven voor zijn Formule 1-team terug. De nettowinst verdubbelde tot 287 miljoen euro. Die fikse stijging komt voornamelijk door een belastingvoordeel.