Ferrari 812 Superfast is los
'Krachtigste en snelste Ferrari ooit'
De Ferrari 812 Superfast: naar eigen zeggen is deze nieuwe twaalfcilinder berlinetta de krachtigste en snelste Ferrari uit de historie van het merk. Zeventig jaar geleden begon de historie van de twaalfcilinders van Ferrari en dit is dan ook een mooi eerbertoon daaraan.
De nieuwe 6,5-liter V12 met 800 pk (588 kW) ligt middenvoor en levert zijn maximale vermogen bij 8.500 toeren. Het specifieke vermogen bedraagt 123 pk per liter en het maximale koppel van 718 Nm komt vrij bij 7.000 tpm. Tachtig procent daarvan is beschikbaar vanaf 3.500 toeren, wat de motor een grote mate van souplesse moet geven. De inlaatkanalen met variabele geometrie zijn geïnspireerd op de atmosferische motoren uit de Formule 1.
De transmissie is van het type dubbele koppeling en Ferrari belooft extreem korte schakeltijden, afgestemd op de gasrespons. Een nieuwe versie van Ferrari's Side Slip Control helpt het potentieel van de 812 Superfast in de hand te houden en voor de eerste keer krijgt een Ferrari de elektronische stuurbekrachtiging EPS. Het Virtual Short Wheelbase 2.0 (PCV) moet middels software de handling verbeteren.
De hoge achterzijde is geïnspireerd op de 365 GTB4 uit 1969 en ook de vier ronde achterlichten zijn een knipoog naar het roemruchte verleden. De nieuwe tint rood heet Rosso Settanta en is gemengd ter ere van zeventig jaar Ferrari.
De Ferrari 812 Superfast sprint in 2,9 seconden naar de 100 km/h en de top ligt boven de 340 km/h. Wie hem in het echt wil zien, koopt een retourtje naar Genève, waar de 812 Superfast zijn werelddebuut beleeft.
Uitgelicht aanbod

Ferrari 812 V12 Superfast HELE Carbon 6.5 V12 SF Volledig Historie
- 2020
- 14.567 km

Ferrari 812 | Carbon exterior | Lift | Passenger display | Carbon stuur | Camera
- 2019
- 7.714 km

Ferrari 812 GTS 6.5 V12 | Veel carbon! | Daytona Seats | Lift | JBL | Surround view | Pass. display
- 2020
- 12.697 km
Lees ook

Max Verstappen wint met flinke voorsprong in Monaco

Opel Insignia Grand Sport GSI Edition Bitter – In het Wild

Praktijkervaring Volkswagen Polo: dit vinden eigenaren van hun B-segmenter

Waarom de Renault Avantime een instant klassieker was

Renault 4 GTL (1983) - Klokje Rond Klassiek

Theo en Thea Haverkamp gaan hun MG ZS zo lang mogelijk op de weg houden
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (114) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.