FCA patenteert legendarische typenaam
Keert de Barracuda terug?
Chryslers dochtermerk Plymouth mag dan sinds 2001 niet meer onder ons zijn, het heeft Fiat Chrysler Automobiles (FCA) er niet van weerhouden om de Barracuda 'nameplate' uit de mottenballen te halen en te patenteren. De eerste Barracuda stamt uit 1964, de laatste (derde generatie), inmiddels uitgegroeid tot een echte muscle car, werd in 1974 uit de vaart gehaald.
Wat FCA precies van plan is met de naam, is nog onduidelijk. In de officiële papieren staat dat het gebruikt kan worden voor 'Motor vehicles, namely, passenger automobiles, their structural parts, trim and badges.' In het gunstigste geval wordt het dus een nieuw model, maar het kan ook alleen een uitrustingsniveau of optiepakket worden.
Chrysler is de laatste tijd vaste klant bij het patentenbureau want het heeft inmiddels ook de naam Hellcat officieel geregistreerd, waar door er nu zo'n interessant ®-logo'tje achter gezet mag worden. Ondertussen zijn ook de namen 'Chrysler 100' en 'Trackhawk' ingediend. Voor beide moet FCA nog een duidelijke omschrijving moet indienen bij The U.S. Patent & Trademark Office.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Zoveel exemplaren van de eerste Renault Espace en Chrysler Voyager zijn er nog

Dit zijn de vijf goedkoopste tweedehands auto’s met een hoge instap

Ook Chrysler én Alfa stappen af van puur elektrische toekomstvisie

Chrysler LeBaron Convertible (1990) - Klokje rond klassiek



