Facelift voor Buick LaCrosse
Chinese primeur
Buick heeft in China een facelift doorgevoerd op de LaCrosse. De sedan zal in zijn opgefriste vorm binnenkort ook de Noord-Amerikaanse markt betreden.
De LaCrosse is momenteel de grootste sedan die Buick op de Noord-Amerikaanse en Chinese leveringslijsten heeft staan. De huidige, in 2016 tijdens de Los Angeles Auto Show gepresenteerde derde generatie LaCrosse meet 5,02 meter in de lengte en heeft een indrukwekkende wielbasis van 2,9 meter (foto 3 en 4). Het model staat nog een stap boven de Regal, in feite een Opel Insignia waar General Motors een Buick-saus met wat premiumaccenten overheen heeft uitgestort. Een snelle vergelijking: de Insignia (Grand Sport) die wij in Europa kennen, is met zijn lengte van 4,9 meter dus 12 centimeter korter dan de LaCrosse. In China is nu een gefacelifte LaCrosse gepresenteerd.
De vernieuwde LaCrosse krijgt een nieuwe neus die opvallende overeenkomsten vertoont met die van onze Insignia. Enerzijds is dat opvallend, aangezien Opel geen deel meer uitmaakt van General Motors, maar anderzijds is het ook weer eenvoudig te verklaren. De Insignia is namelijk nog een product van GM-makelij en de Buick Regal zal nog wel even blijven. Met zijn vernieuwde snuit past de LaCrosse nu eenmaal beter naast zijn jongere Regal-broer. Ook aan de achterzijde zijn aanpassingen doorgevoerd. De achterlichten zijn platter en worden nu met elkaar verbonden door een chroomstrip. Net als aan het front monteert Buick ook achterop de LaCrosse een nieuwe bumper.
De LaCrosse krijgt de beschikking over een 240 pk sterke 2.0 van de Ecotec-motorenfamilie, die is gekoppeld aan een negentraps automaat. Volgens Chinese media komt de auto straks zelfs over een 160 pk sterke geblazen 1.3 te beschikken. In de Verenigde Staten staat de LaCrosse voor zo'n 30.000 dollar, grofweg € 26.000, in de orderboeken. De LaCrosse heeft in de Verenigde Staten auto's als de Lexus ES als concurrent.