en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
'Catfish', ofwel meerval. Dat is de bijnaam die de gefacelifte auto uit dit verhaal in Amerika al snel kreeg. Wie het front van de modernere Camaro goed bekijkt, begrijpt al snel waar die naam vandaan komt. De ietwat opengesperde 'mond' en grote, brede koplampen doen inderdaad wat denken aan de genoemde vis, maar laten de in 1998 gelanceerde Camaro ook ontegenzeggelijk moderner ogen dan zijn voorganger. Die auto, die in 1994 op de markt verscheen, beschikte over een bescheidener luchtinlaat en wat ouderwetse 'sealed beam'-koplampen in een opvallend zwarte behuizing. Aan de achterzijde veranderde, zoals we gewend zijn van deelnemers aan deze rubriek, erg weinig.
Net als nu opereerde de Camaro in de 'nineties' net onder de Corvette in het Chevrolet-gamma. Net als die grotere, snellere broer was de 'F-body'-Camaro er als coupé en als cabriolet, waarbij de coupé dankzij uitneembare dakpanelen ook deels kon worden geopend. Een echte krachtpatser is de Camaro niet. LT1- en LS1- V8-motoren leverden nog rond de 300 pk, maar de basisversies werden met een V6 met 200 pk de weg op gestuurd. Overigens had deze Camaro ook een Pontiac-broertje, de sterk gelijkende, maar iets wilder gelijnde Firebird.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.