Europese motorenaanbod Jeep Wrangler bekend
Afscheid van de zescilinder
Eind november presenteerde Jeep eindelijk een tot op de vezel hagelnieuwe generatie van de Wrangler. Het internationale motorenpalet is al uit de doeken gedaan en nu weten we ook met welke aandrijflijnen de nieuwe alleskunner naar Europa komt.
De uitgaande generatie Jeep Wrangler staat nog altijd met een 3,6-liter V6 op de bestellijsten, een benzinemotor die 284 pk en 342 Nm krachtig is. De nieuwe generatie komt in onder meer het Midden-Oosten beschikbaar met een nieuwe 3.6 V6, maar naar Europa komt die zescilinder niet. Vooralsnog is de enige benzinemotor die Jeep op de Europese motorenlijst zet een 2,0-liter viercilinder: een turbomotor die 272 pk en 400 Nm levert. Het blok is standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat. In het vierde kwartaal van dit jaar is deze motor in de Europese Wrangler leverbaar. Jeep belooft een verbruik van 9,8 l/100 km volgens de Noord-Amerikaanse meetmethode. Europese verbruikscijfers worden later gepresenteerd.
Diesel
Net als de vorige Wrangler is ook de nieuwe generatie beschikbaar met een dieselmotor. Jeep ruilt de oude 2.8 CRD van het uitgaande model om voor een moderne 2,2-liter turbodiesel, een motor die 200 pk en 450 Nm levert. De oude 2.8 leverde 200 pk en 410 Nm. Verbruikscijfers hebben we nog niet.
De nieuwe Wrangler verschijnt in september bij de Europese dealers. Hij wordt leverbaar als Sport, Sahara en als Rubicon en zal zowel met twee als met vier portieren beschikbaar komen. De Sahara-variant is verder nog aan te kleden met het Overland-pakket, dat onder meer speciale 18-inch lichtmetalen wielen, een in carrosseriekleur gespoten grille, een leren interieur en ledverlichting omvat. Prijzen volgen in een later stadium.