Euro 6-diesel voor Mercedes S-klasse

Mercedes-Benz S350 Bluetec
Mercedes-Benz S350 BluetecMercedes-Benz S350 BluetecMercedes-Benz S350 BluetecMercedes-Benz S350 BluetecMercedes-Benz S350 BluetecMercedes-Benz S350 Bluetec
De Mercedes-Benz S-klasse gaat snel met zijn tijd mee. Nu al wordt een nieuwe diesel gepresenteerd die voldoet aan de Euro VI-emissie-eisen die in 2014 van kracht wordt.
Mercedes voegt de 350 Bluetec toe aan het leveringsprogramma van de S-klasse. Met zijn emissie van 177 gr/km en een verbruik van 6,8 liter op 100 km voldoet die aan de Euro 6-uitstootnormen die in 2014 van kracht worden.
Dat verbruik is elf procent minder dan zijn voorganger. Het verbruik ligt 0,8 liter op 100 km lager. Het vermogen groeit echter met vijftien procent tot 258 pk en het maximale koppel is een flinke 620 Nm. Daarmee sprint de S350 Bluetec in 7,1 seconden van 0 naar 100 km/u en de top is begrensd op 250 km/u. Een prijs van het nieuwe model is nog niet bekend.
De aanduiding Bluetec slaat op het gebruik van AdBlue. Dat wordt tijdens het uitlaattraject ingespoten. Daarmee komt ammoniak vrij en dat zet tachtig procent van de NOx in de uitlaatgassen om in stikstof en water. De S-klasse heeft 25,7 liter aan boord in een tank onder de bagageruimte. Om de 25.000 kilometer moet de voorraad worden bijgevuld.
Net als de vernieuwde CL-klasse krijgt de S nu ook nieuwe technieken aan boord. Dat betreft de rijbaanassistent, die waarschuwt als de auto uit zijn baan waaiert. Ook zijn alle S-klasses voortaan voorzien van een dodehoeksysteem. Verder kan er een nieuw Bang & Olufsen audiosysteem worden besteld, dat een vermogen heeft van 1.500 Watt en onder meer bestaat uit vijftien speakers en twee versterkers.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.