AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Elektrische Hyundai i10 op IAA Frankfurt

Hyundai i10 Electric
Het grote Hyundai-nieuws op de IAA in Frankfurt zijn toch wel de nieuwe SUV's, maar het merk heeft ook aan de kleinere modellen gedacht. Zo staat ook de i10 Electric op de Hyundai-stand.
De Hyundai i10 Electric heeft een elektromotor met een vermogen van 39 kW aan boord. Het maximumkoppel bedraagt 210 Nm. Hyundai gebruikt lithium-polymeer batterijen voor het accupakket. Deze leveren dezelfde kracht als conventionele nikkel-hydride accu's bij een gewicht dat 30 procent lager ligt. Bovendien neemt het pakket 40 procent minder plaats in.
Ten opzichte van de lithium-ion accu's hebben de lithium-polymeer accu's een hogere energiedichtheid en lagere productiekosten. Bovendien zijn ze minder gevoelig voor schade en kunnen ze meer oplaadbeurten doorstaan voordat hun capaciteit daalt, aldus Hyundai. Wie de accu's met een 220V-stekker oplaadt, heeft daar vijf uur voor nodig. Met snelladen is het pakket binnen een kwartier voor 85 procent opgeladen.
De elektrische i10 weegt leeg 1.000 kilogram. De Cw-waarde ligt op 0,33 en de auto heeft 15,0 seconden nodig voor de sprint naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is 130 kilometer per uur en de actieradius van de i10 Electric is 160 kilometer.
Het grote publiek kan op de IAA in Frankfurt kennismaken met de Hyundai i10 Electric. In 2010 start Hyundai met een gelimiteerde productie van de elektrische compact.

PRIVATE LEASE Hyundai i10

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren