Elektrische BMW i5: wél vierwielaandrijving, maar géén sportieve M-genen

Tussen eDrive40 en M60 xDrive

BMW i5 xDrive40

De elektrische BMW i5 krijgt er een motorversie bij. De i5 was er al als eDrive40 met achterwielaandrijving en als heftige M60 xDrive met vierwielaandrijving. Er is nu ook een BMW i5 met xDrive-vierwielaandrijving zónder M Performance-sausje: de i5 xDrive40. AutoWeek kan je, voordat BMW er zelf ruchtbaarheid aan geeft, melden wat die kost.

Het BMW-nieuws klotst tegen de plinten. Vorige weer introduceerde BMW de vernieuwde 4-serie Coupé en Cabrio, een Z4 met handbak én een reeks nieuwe motorversies voor onder meer de X2, iX2 en i5. AutoWeek overlaadt je nu met de prijzen van een heel stel van die nieuwkomers. Ditmaal hebben we de prijs van de BMW i5 xDrive40 te pakken.

De BMW i5 xDrive40 heeft twee samen 394 pk en 590 Nm sterke elektromotoren en is daarmee een stuk potenter dan de achterwielaangedreven i5 eDrive40 met een enkele 340 pk sterke elektromotor. De BMW i5 xDrive40 heeft dezelfde 81,2-kWh accu als de i5 eDrive40 en als de heftige i5 M60 xDrive. Hij komt op een volle lading tot 538 kilometer ver.

De vanafprijs van de BMW i5 xDrive40 bedraagt €80.227. Wil je het M Sportpakket? Breng dan €83.221 mee naar de BMW-dealer. Ter vergelijking: de BMW i5 eDrive40 is er vanaf €77.575.

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.