Elektrische 911 restomod nu ook als cabrio

Zeldzaam soort

Everrati Porsche 911 Cabriolet
Everrati Porsche 911 CabrioletEverrati Porsche 911 CabrioletEverrati Porsche 911 CabrioletEverrati Porsche 911 CabrioletEverrati Porsche 911 CabrioletEverrati Porsche 911 Cabriolet

Genieten van de rust en stilte in het buitengebied, maar ondertussen de mogelijkheid hebben om er als een haas vandoor te spurten? Dat maakt het Britse Everrati nu mogelijk. De restomod-bouwer breidt zijn gamma van opgeknapte 911's van de 964-generatie uit met een cabrio: dit is de Everrati 911 Wide Body Cabriolet.

Wil je dakloos én elektrisch rijden, dan valt er nog weinig te kiezen. Bij zowel Fiat (voor de 500e) als Smart kun je voor een cabrio terecht, maar volledig open rijden bieden die twee niet. Bovendien zijn ze voor de echte snelheidsduivels ongeschikt. Voor hen biedt Everrati nu een oplossing. De Britse fabrikant van restomods bood al een Targa-variant van zijn elektrische Porsche 964, maar gooit het dak er met zijn Wide Body Cabriolet nu helemaal af. En de prestatiecijfers daarvan liegen niet.

Voor de aandrijflijn biedt Everrati twee opties: een 440 of 500 pk sterke elektromotor op de achteras. Het accupakket dat die motor van de nodige stroom voorziet, meet altijd 62 kWh. Dat is goed voor een rijbereik van grofweg 320 kilometer, mits je zorgvuldig omgaat met het stroompedaal. Doe je dat niet, dan heb je de mogelijkheid je haardos flink in de war te brengen en binnen 4 seconden van 0 naar 100 km/h te sprinten (met de krachtigste variant).

Ook het interieur, waarin Everrati onder meer een aantal klokken vervangt, wordt volledig in het nieuw gestoken. Maar wat die pook daar nog doet?

Donorauto

Net als de Coupé- en Targa-variant kun je de 911 Wide Body Cabriolet bestellen in Pure-, Signature- en Gulf Signature-uitvoering. Die laatste draagt het kenmerkende blauw-oranje. Wel dien je altijd zelf een donor-964 Cabriolet aan te leveren. Wat de - overigens omkeerbare - conversie bij Everrati vervolgens kost, laat het bedrijf nog niet weten. Ga uit van zo'n €300.000, aangezien de prijzen voor de coupé daar net onder blijven.

Laat je liever een ander model ombouwen, dan staat Everrati open voor ideeën. De kennis voor het ombouwen van onder meer een Ford GT40 of Mercedes-Benz SL 'Pagode' hebben ze al in huis, voor andere modellen kun je een aanvraag doen. De conversies van de 911's vinden zowel in de Verenigde Staten (Californië) als in het Verenigd Koninkrijk plaats.

Niet alleen de versnellingspook, maar ook de uitlaten mogen blijven zitten.

Lezersreacties (33)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.