Klassieke Land Rover keert terug als EV
200 kilometer actieradius
Een klassieker een elektrische aandrijflijn geven, het kan op zowel voor- als tegenstanders rekenen. Toch zijn er steeds meer bedrijven die zich toeleggen om het ombouwen van klassieke modellen tot EV. Een van die ondernemingen is ontzettend Italiaans klinkende maar toch Engelse Everrati. Everrati breidt zijn line-up nu uit met een elektrische Land Rover Series II.
Je kon al bij Everrati aankloppen voor een elektrisch aangedreven Porsche 911 van de 964-generatie en ook lepelde het bedrijf al eens een elektrische aandrijflijn in - schrik niet - een Ford GT40. Toegegeven, die GT40 was uiteraard afkomstig van Superformance, een club die nauwkeurige replica's bouwt. De nieuwste creatie van Everrati is in de basis wel weer een originele auto, een Land Rover Series IIA welteverstaan.
De Series IIA is de in 1961 geïntroduceerde en op detailniveau aangepaste versie van de in 1958 op de markt gebrachte Land Rover Series II. De Series II hadden vier- of zescilinders onder de kap, maar in de creatie van Everrati vind je geen verbrandingsmotor. De volledig gerestaureerde Series II van Everrati heeft namelijk een 152 pk en 300 Nm sterke elektromotor en een 60 kWh accupakket, goed voor een elektrisch rijbereik van zo'n 200 kilometer. Everrati zegt zowel versies met als zonder vierwielaandrijving aan te gaan bieden. Voor wat extra modern gebruiksgemak voorziet het bedrijf de klassieke Land Rovers van stuurbekrachtiging en bekrachtigde remmerij. Daar komen ook nog eens met leer beklede en verwarmbare stoelen bij. Daar komen ook nog eens verwarmbare heupgordels bij.
Een geslaagd ombouwproject of neigt ook dit naar heiligschennis? Laat het ons weten in de reacties!
Lezersreacties (9) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.