en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
In de laatste maand van 2018 was de Jaguar I-Pace de bestverkochte auto in ons land en iedereen weet wel waarom. Martijn Hendriks is I-Pace-rijder van het eerste uur en al heel lang een fan en zelfs ambassadeur van elektrisch rijden. Op een bitterkoude winterdag rijden we met onze I-Pace naar laadstation de Aalscholver langs de A6 bij Lelystad om te zien hoe de elektrische Jaguar het in het wild doet en om de ervaringen van Martijn te horen.
Met temperaturen beneden of iets boven het vriespunt is de elektrische auto niet op zijn best, dat is inmiddels wel bekend. Een batterij presteert dan minder goed en het verwarmen van het interieur en de batterij kost energie en daarmee ook actieradius. Met name die actieradius is een belangrijk thema als het over de elektrische auto gaat. De afgelopen maanden was er nogal wat ophef toen rijders van de I-Pace zich klaagden over de tegenvallende actieradius van hun auto. Eind januari kwam de importeur met een verklaring om duidelijkheid te verschaffen. Wat in ons geval ook niet helpt, zijn de enorme winterbanden onder onze testauto: 22 inch met daaromheen rubber in de breedtemaat 255. Oké, het staat een stuk fraaier dan de 18-inch wielen onder de I-Pace van Martijn Hendriks, maar je boet wel in aan bereik én comfort. Een zo laag mogelijk energieverbruik lijkt ons toch wel de essentie van elektrisch rijden en daar past het kleinere wiel beter bij.
Lezersreacties (1) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.