Eerste Donkervoorts D8 GTO losgelaten

Donkervoort D8 GTO
Donkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTODonkervoort D8 GTO
De eerste zes Donkervoorts GTO worden deze week bij hun gelukkige nieuwe baasjes afgeleverd. Het gaat in eerste instantie om gelimiteerde Premium-exemplaren.

Om de geboorte z'n nieuwste telg te vieren, heeft Donkervoort een tot 25 exemplaren gelimiteerde uitvoering van de D8 GTO in het leven geroepen. De eerste zes exemplaren verlaten deze week de fabriekspoorten in Lelystad.

De Premium uitvoeringen onderscheiden zich van de overige GTO's door een exclusieve uitrusting en meer pk's. Drie van de zes thuis te brengen knalsigaren blijven in Nederland, de rest gaat over de grens. De Donkervoort beschikt in alle gevallen over een geblazen 2,5-liter vijfcilinder van Audi, al is er het nodige aan gesleuteld. Bovenaan de voedselketen staat de Performance versie met 380 pk. De Premium-edities schoppen het echter tot 400 pk. Met de topversie staat de 100 km/h in 2,8 seconden op de klok. De 'instapper' met 340 pk klaart dit klusje in 3,3 seconden, en dat lijkt ons eigenlijk ook wel rap zat.

Dit voorjaar heeft de D8 GTO de Europese typegoedkeuring gekregen, en daarmee is de Nederlandse bandenroker dus ook internationaal te verkopen. Als alle Premium GTO's zijn afgeleverd gaat de productie van de reguliere versies van start. De verkoop daarvan is inmiddels al begonnen.

Video

Lezersreacties (27) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.