Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dít is de Porsche Cayenne GTS!

Tussen S en Turbo

71
d98498467d5aa759381cdeba9abbe589
f2dd8392b3d8cf2db89cd810b60abdc724a13102b3aa1f9dde38b1b7fbee282798e4706a8912b33773e7be8e23db58210570f4505eee7bdaaa71c9a871729969c8489dc5754a8b3cdcac07fa560d75dda2f9372eb7db1910bbb8bc316c8b59dbfefe72449cc1e33c59f77d08145ff75a446733a6ee4ab0de14895d0db40047d6
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
12 juni 2020 om 00:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Porsche maakt het je nooit makkelijk. Elk model wordt aangeboden met een brede mix aandrijflijnen en dat geldt niet in de laatste plaats voor de Cayenne en de Cayenne Coupé. Het leveringsgamma van die twee performance-SUV's wordt nu uitgebreid met deze GTS!

De GTS is van nature de versie die het midden opzoekt tussen de S- en de Turbo-uitvoeringen. Het is dan ook geen verrassing dat de splinternieuwe GTS-variant die Porsche nu van de Cayenne en de Cayenne Coupé heeft gepresenteerd zich ook weer tussen die twee uitvoeringen nestelt.

Daar is echter iets opvallends bij aan de hand. Tussen de 440 pk sterke S-versie en de 550 pk sterke Turbo-versie van de Cayenne en Cayenne Coupé vinden we de 462 pk sterke Cayenne E-Hybrid. Die meer op efficiëntie gerichte hybride Cayennes krijgen nu gezelschap van de splinternieuwe GTS, een versie die met zijn 460 pk nagenoeg even krachtig is, maar veel meer op sportiviteit is gericht. De 460 pk en 620 Nm die de Cayennes GTS ophoesten zijn afkomstig uit een 4,0-liter V8 met twee turbo's. Een V8? Jazeker, en dat is opvallend. De vorige Cayenne GTS moest het namelijk met een 3,6-liter V6 doen.

Verschil moet er zijn

Zowel de Cayenne als de Cayenne Coupé sprint als GTS, met het optionele Sport Chrono Package, in 4,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid ligt in deze configuratie bij beide auto's op 270 km/h. Schakelen gaat met een Tiptronic S-automaat met acht versnellingen. Vanbuiten zijn de nieuwe Cayenne-versies onder meer te herkennen aan hun donker getinte lichtunits aan de voor- en achterzijde. Ook zijn zaken als de logo's en de raamlijsten in het zwart uitgevoerd. De GTS-versies hebben onder meer een uitlaatsysteem dat aan weerszijden van de achterbumper uitmondt in twee stortkokers. Wie voor het optionele sportuitlaatsysteem gaat, krijgt een Cayenne waarbij de uitlaten meer centraal in de bumper eindigen in twee ovale uitlaateindstukken. Let wel, dit systeem is alleen beschikbaar voor de Cayenne Coupé en komt later ook naar de Cayenne Turbo Coupé.

De Cayennes GTS beschikken standaard over Porsche Active Suspension Management en liggen twee centimeter dichter tegen de grond dan de basisversies. Porsche Torque Vectoring Plus is tevens standaard van de partij. Het tweetal staat op 21-inch lichtmetaal waar zich niet alleen enorme remschijven (390 x 38 mm voor en 358 x 28 mm achter), maar ook rode remklauwen achter verschuilen. Koolstofkeramische schijven staan op de optielijst, net als zaken als achterwielsturing en actieve rolstabilisatie.

Beschikbaarheid

Naar verwachting staan de nieuwe Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé begin juli in de Nederlandse showrooms. De Cayenne GTS wisselt vanaf €178.900 van eigenaar. De Cayenne GTS Coupé is met een vanafprijs van €183.800 nog iets prijziger.

  • Houd me op de hoogte over de Porsche Cayenne
  • Lees meer over supercars en sportscars
Porsche Porsche Cayenne Supercars & Sportscars

Bekijk ook

Nieuws
Porsche Cayenne Coupé als GTS buiten de deur

Porsche Cayenne Coupé als GTS buiten de deur

De Porsche Cayenne Coupé is al in diverse smaken beschikbaar, maar een GTS-versie is er nog...

39

Uitgelicht aanbod

    Porsche Cayenne 4.2 S 385pk Turbo Design (panodak,LED,bose,stoelventilatie,360)

    Porsche Cayenne 4.2 S 385pk Turbo Design (panodak,LED,bose,stoelventilatie,360)

    • 2014
    • 193.026 km

    € 39.890

    Porsche Cayenne E-Hybrid Platinum Edition

    Porsche Cayenne E-Hybrid Platinum Edition

    • 2022
    • 22 km

    € 152.709

    Porsche Cayenne Turbo

    Porsche Cayenne Turbo

    • 2018
    • 68.000 km

    € 124.750

Meer Porsche Cayenne occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Porsche Cayenne III

    59
    • 30 juni 2021

Lezersreacties (71) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Porsche Cayenne specificaties
  • Porsche Cayenne occasions
  • Porsche Cayenne video's
Advies en informatie
  • Porsche Cayenne tests
  • Porsche Cayenne gebruikersreviews
  • Porsche Cayenne index
PREMIUM
Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid - Eerste rijtest

Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid - Eerste rijtest

Hier is hij dan, de meest gepeperde Porsche Cayenne ooit, de snelste tot nu toe: de Turbo SE...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne Turbo (2005)

    Porsche Cayenne Turbo (2005)

    1
    • 11 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne Turbo (2012)

    Porsche Cayenne Turbo (2012)

    7
    • 14 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne (2007)

    Porsche Cayenne (2007)

    • 1 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne S (2003)

    Porsche Cayenne S (2003)

    4
    • 21 november 2020
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne E-Hybrid (2020)

    Porsche Cayenne E-Hybrid (2020)

    4
    • 20 november 2020
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne S 4.8i V8 5-deurs suv 2007-2010 (2007)

    Porsche Cayenne S 4.8i V8 5-deurs suv 2007-2010...

    13
    • 10 november 2018
  • Gebruikersreview
    Porsche Cayenne Turbo (2003)

    Porsche Cayenne Turbo (2003)

    7
    • 21 maart 2018
meer reviews
Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km - Klokje Rond

Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km - Klokje Rond

Achttien jaar geleden kocht Gerrit Gijsbertsen zijn Porsche Cayenne S. Bij de dealer maakte...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km - Klokje Rond

    Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km -...

    • 13 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    29
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Vernieuwde Porsche Cayenne en Cayenne Coupé in de kou

    Vernieuwde Porsche Cayenne en Cayenne Coupé...

    5
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Op zoek naar een Porsche tussen de 20.000 en 25.000 euro

    Op zoek naar een Porsche tussen de 20.000...

    54
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Porsche Cayenne als Platinum Edition

    Porsche Cayenne als Platinum Edition

    21
    • 17 januari 2022
  • Porsche Cayenne Turbo GT vs. Lamborghini Urus  - Dubbeltest

    Porsche Cayenne Turbo GT vs. Lamborghini...

    57
    • 10 december 2021
  • Nieuws
    Gefacelifte Porsche Cayenne Coupé betrapt

    Gefacelifte Porsche Cayenne Coupé betrapt

    7
    • 2 december 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Porsche 963 is nieuwe Le Mans-strijdwapen

    Porsche 963 is nieuwe Le Mans-strijdwapen

    7
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Beursgang Porsche wordt wat concreter

    Beursgang Porsche wordt wat concreter

    14
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche 911 GT3 RS bijna plakkerloos

    Porsche 911 GT3 RS bijna plakkerloos

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche gaat met 911 Turbo S voor record

    Porsche gaat met 911 Turbo S voor record

    14
    • 20 juni 2022
  • Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km - Klokje Rond

    Porsche Cayenne S – 2004 – 431.556 km -...

    • 13 juni 2022
  • Nieuws
    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    Porsche Cayenne blaast 20 kaarsjes uit

    29
    • 10 juni 2022
  • Achtergrond
    Porsche 968 - Rijtest - Uit de Oude Doos

    Porsche 968 - Rijtest - Uit de Oude Doos

    11
    • 8 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden