AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dit is de Ford Focus Wagon!
De spectaculaire Ford Focus ST lekte gisteren al, maar er is meer nieuws. Ford heeft nu namelijk meteen ook het doek van de Focus Wagon getrokken. Tegelijkertijd zijn er ook meer details van de nieuwe Focus bekend.
Het uiterlijk van de stationwagon is niet echt een verrassing: net als de hatchback is de gefacelifte pakezel 'ver-Mondeood'. Het front althans, want de achterzijde is grotendeels gelijk gebleven.
De nieuwe Focus is leverbaar in vier uitvoeringen: de Trend, en daarboven komen de Ghia en de Titanium-varianten. En natuurlijk is er de sportieve variant, de ST. Klanten kunnen hun auto verder uitbreiden en met optionele X-packs voor de Ghia- en Titanium-modellen, en diverse optiepakketten die tegemoetkomen aan specifieke behoeften van de klant: Sport, Comfort, Style en Business.
Als de klant kiest voor de zogenoemde 'Premium' middenconsole, behoort vanaf begin 2008 een 'Ford Power-knop' tot de mogelijkheden. Ook debuteert het EasyFuel-tanksysteem op de Focus, waardoor de bestuurder nooit meer de verkeerde brandstof tankt.
De 109 pk sterke Econetic-diesel verbruikt 4,3 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 115 gram per kilometer. Bij de 90 pk versie is dat 114 gram per kilometer. De 110 en 136 pk sterke turbodieselmotoren kunnen worden gekoppeld aan een nieuwe automatische transmissie met dubbele koppeling.
De productie van de drie- en vijfdeurs Focussen en de Wagon start eind dit jaar. De importeur verwacht de gefacelifte Focus in januari bij de dealers. De ST, vierdeurs sedan en Coupé-Cabriolet volgen later in 2008.
De nieuwe Focus is leverbaar in vier uitvoeringen: de Trend, en daarboven komen de Ghia en de Titanium-varianten. En natuurlijk is er de sportieve variant, de ST. Klanten kunnen hun auto verder uitbreiden en met optionele X-packs voor de Ghia- en Titanium-modellen, en diverse optiepakketten die tegemoetkomen aan specifieke behoeften van de klant: Sport, Comfort, Style en Business.
Als de klant kiest voor de zogenoemde 'Premium' middenconsole, behoort vanaf begin 2008 een 'Ford Power-knop' tot de mogelijkheden. Ook debuteert het EasyFuel-tanksysteem op de Focus, waardoor de bestuurder nooit meer de verkeerde brandstof tankt.
De 109 pk sterke Econetic-diesel verbruikt 4,3 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 115 gram per kilometer. Bij de 90 pk versie is dat 114 gram per kilometer. De 110 en 136 pk sterke turbodieselmotoren kunnen worden gekoppeld aan een nieuwe automatische transmissie met dubbele koppeling.
De productie van de drie- en vijfdeurs Focussen en de Wagon start eind dit jaar. De importeur verwacht de gefacelifte Focus in januari bij de dealers. De ST, vierdeurs sedan en Coupé-Cabriolet volgen later in 2008.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Ford Focus
Had je deze auto's al gezien?

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid ST Line X Business(NL-auto, 1e Eig, Dealer OndH, Panoramadak, Navi, StoelV, Etc)
- 2021
- 171.291 km
€ 13.995

Ford Focus 1.5 ECOBOOST ST LINE X BUSINESS I AUTOMAAT I WINTER PAKKET I ADAPTIVE CRUISE CONTROL I APPLE CARPLAY
- 2021
- 78.429 km
€ 22.999

Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium Business, Navi, PDC, Stoelverwarming
- 2018
- 144.100 km
€ 10.950
Lees ook
Reportage
Ford Explorer is elektrische opvolger Focus maar Willem rijdt al 9 jaar Focus Electric, hoe zit dat?
Nieuws
Ford Focus niet meer nieuw te bestellen
Achtergrond
Zo wild waren de jaren nul bij Ford: Focus RS en Streetka
Nieuws
Ford Focus ziet het einde naderen: nog dit jaar uit productie
Nieuws