AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Details en richtprijs Toyota IQ
62
De importeur heeft de details van de Toyota IQ bekendgemaakt. We weten nu de precieze Nederlandse specificaties en ook de richtprijzen van de Toyota's 3+1.
De verkoop van de Toyota IQ start in ons land op 23 januari 2009. De richtprijzen voor de 1.0 Comfort en 1.0 Aspiration zijn respectievelijk 13.000 en 14.000 euro. De prijzen zijn nog niet zeker, omdat ze afhankelijk zijn van Belastingplan 2009. Als dat wetsvoorstel wordt aangenomen, dan is de IQ BPM-vrij. Zo niet, dan wordt de kleine Toyota duurder.
De IQ komt met twee motoriseringen: een 1,0-liter benzinemotor en een 1,4-liter turbodiesel met roetfilter. De benzinemotor heeft een vermogen van 68 pk. Met handgeschakelde vijfbak bedraagt de CO2-uitstoot 99 gram per kilometer, met CVT-automaat bedraagt deze waarde 110 gram per kilometer. Het gemiddeld verbruik van de handgeschakelde versie is 4,3 liter per 100 kilometer. Beide benzineversies hebben een A-label. In het tweede kwartaal van 2009 komt er bovendien een gloednieuwe 1,3-liter dual VVT-i benzinemotor met Stop-/Start-systeem beschikbaar.
De 1,4-liter turbodiesel heeft een vermogen van 90 pk en is alleen leverbaar in combinatie met een handgeschakelde zesbak. Het gemiddeld verbruik van deze IQ bedraagt 4,0 liter per 100 kilometer, in combinatie met een CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer. Deze diesel, goed voor een maximumkoppel van 190 Nm, moet het met een B-label doen.
De 2,99 meter lange Toyota heeft een draaicirkel van 7,8 meter. Bij de introductie kan de koper kiezen uit drie kleuren: Pearl White, Metallic Black en Deep Amethyst (paarstint). De basisversie van de IQ is de Comfort. Deze heeft standaard negen airbags, 15 inch lichtmetalen wielen, handbediende airconditioning, lederen stuurwiel met audiobediening, Brake Assist, Vehicle Stability Control en een Radio/CD-speler met zes speakers. De Aspiration voegt hier nog 15 inch wielen in hoogglans, automatische airconditioning, Smart Entry, elektrisch inklappende buitenspiegels, mistlampen voor, regen- en lichtsensor aan toe. Een navigatiesysteem en lederen bekleding behoren tot de optielijst.
De IQ komt met twee motoriseringen: een 1,0-liter benzinemotor en een 1,4-liter turbodiesel met roetfilter. De benzinemotor heeft een vermogen van 68 pk. Met handgeschakelde vijfbak bedraagt de CO2-uitstoot 99 gram per kilometer, met CVT-automaat bedraagt deze waarde 110 gram per kilometer. Het gemiddeld verbruik van de handgeschakelde versie is 4,3 liter per 100 kilometer. Beide benzineversies hebben een A-label. In het tweede kwartaal van 2009 komt er bovendien een gloednieuwe 1,3-liter dual VVT-i benzinemotor met Stop-/Start-systeem beschikbaar.
De 1,4-liter turbodiesel heeft een vermogen van 90 pk en is alleen leverbaar in combinatie met een handgeschakelde zesbak. Het gemiddeld verbruik van deze IQ bedraagt 4,0 liter per 100 kilometer, in combinatie met een CO2-uitstoot van 104 gram per kilometer. Deze diesel, goed voor een maximumkoppel van 190 Nm, moet het met een B-label doen.
De 2,99 meter lange Toyota heeft een draaicirkel van 7,8 meter. Bij de introductie kan de koper kiezen uit drie kleuren: Pearl White, Metallic Black en Deep Amethyst (paarstint). De basisversie van de IQ is de Comfort. Deze heeft standaard negen airbags, 15 inch lichtmetalen wielen, handbediende airconditioning, lederen stuurwiel met audiobediening, Brake Assist, Vehicle Stability Control en een Radio/CD-speler met zes speakers. De Aspiration voegt hier nog 15 inch wielen in hoogglans, automatische airconditioning, Smart Entry, elektrisch inklappende buitenspiegels, mistlampen voor, regen- en lichtsensor aan toe. Een navigatiesysteem en lederen bekleding behoren tot de optielijst.