AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De regen kan weer stoppen: Porsche 911 Cabriolet
Bleef het maar voor altijd mooi weer want de Porsche 911 Turbo komt nu ook als cabriolet. Daarmee vervolgt Porsche een al twintig jaar durende traditie.
Bleef het maar voor altijd mooi weer want de Porsche 911 Turbo komt nu ook als cabriolet. Daarmee vervolgt Porsche een al twintig jaar durende traditie.
Technisch verschilt de open versie niet van de coupévariant van de Porsche 911 Turbo. Hij heeft de zelfde 3,6-liter turbomotor met variabele turbogeometrie. Hij levert 480 pk en maximaal 620 Nm koppel. Wie het Sport Chrono-pakket bestelt kan de trekkracht korte tijd opvoeren tot 680 Nm. Handig als er even vlug moet worden ingehaald. De Turbo cabriolet kan in vier seconden van 0 naar 100 km/u – de tiptronic doet het 0,2 seconden sneller. Beide versies hebben een topsnelheid van 320 km/u. En dan het verbruik: Porsche geeft 12,9 liter per 100 km op. Dat staat gelijk aan 1:7,7 en da's een keurige waarde voor een auto als deze.
Natuurlijk is de cabriolet door de verstevigingen aan de carrosserie wel wat zwaarder. Porsche weet de toename beperkt te houden tot twintig kilo. Het canvasdak met drie lagen kan in twintig seconden worden op- of neergeklapt. Om de luchtweerstand te verbeteren staat de achtervleugel, die uitklapt bij 120 km/u drie centimeter hoger uit dan bij de coupé. Verder zijn in de open variant van de Porsche 911 Turbo de stoelen verstevigd met een staalconstructie om in het geval de auto over de kop gaat, een betere bescherming te bieden. Op 9 september kan Nederland voor het eerst kennismaken met de Turbo cabriolet.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws