De kleinste EV van Opel is vernieuwd en kost nog geen €9.000

Nu met masker

Opel Rocks Electric
Opel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks ElectricOpel Rocks Electric

Opel heeft zijn kleinste elektrische voertuig vernieuwd. We hebben het dan natuurlijk over de Opel Rocks Electric. Van die uiterst subtiel aangescherpte elektrische stadsrakker hebben we nu de prijzen.

De in zijn eerste levensjaren Rocks-e geheten Opel Rocks Electric is een uiterst compact elektrisch voertuig dat officieel niet eens een auto is. De topsnelheid van het wagentje bedraagt slechts 45 km/h en je mag er al vanaf een leeftijd van zestien jaar - met een brommerrijbewijs op zak - mee de weg op. Het Duitse zustermodel van de Citroën Ami en Fiat Topolino werd eerder dit jaar op uiterst efficiënte wijze vernieuwd. Het paneeltje rond de koplampen is voortaan in het zwart uitgevoerd, waardoor de Opel Rocks Electric opeens meer visuele aansluiting vindt bij de rest van de modellen met 'Opel Vizor'-front.

De overige wijzigingen zijn minstens zo klein. Zo is de basiskleur van de carrosserie voortaan lichtgrijs en is het dak zwart. Het Opel-logo is aan zowel voor- als achterzijde in het wit uitgevoerd.

De Opel Rocks Electric is er in Nederland in twee smaken. Voor €8.699 stap je in de basisversie Edition. Daarboven staat de Rocks GS waarvoor je €9.499 neertelt. De instapper is uiteraard nogal basaal uitgevoerd en biedt een verstelbare bestuurdersstoel, gele treklussen om de portieren dicht te trekken, naar buiten uitklapbare zijruitjes, een verwarming en ventilatie en een verstelbare binnenspiegel. Van infotainment is geen sprake, van wieldoppen evenmin. Voor dergelijke luxe moet je bij de GS-uitvoering zijn. Die biedt naast 14-inch wieldoppen en de ConnectBox om je telefoon als infotainmentsysteem te kunnen gebruiken ook nog eens opbergvakken in het dashboard en een tashaak aan de passagierszijde. De GS-versie trakteert je zelfs op vloermatten, opbergnetten in de deur én een telefoonhouder met usb-a-aansluiting voor je telefoon. Die telefoonhouder is voor de instapper een losse optie van - schrik niet - €18.

Ongeacht de gekozen uitvoering heeft de Opel Rocks Electric een elektromotortje van 8 pk. Als je de na 75 kilometer leeggereden 5,4-kWh accu thuis in het stopcontact prikt, heb je na 4 uur en 20 minuten een tot 80 procent volgeladen exemplaar. Wie de Rocks Electric aan een laadpaal wil kunnen hangen, moet daarvoor een adapter kopen die €313,60 kost.

Lezersreacties (53)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.