Daimler neemt belang in navigatie start-up

Biljoenen vierkantjes

Interieur Mercedes-Benz G-klasse
Daimler heeft een belang genomen van circa 10 procent in de Britse navigatie start-up What3words. Dat bedrijf heeft een uniek adressensysteem ontwikkeld voor auto's die met het internet zijn verbonden. Het Duitse autoconcern wil daar graag gebruik van maken.

In het systeem van What3words is de wereld verdeeld in 57 biljoen vierkanten van 3 bij 3 meter. Die hebben allemaal een bepaalde adressencode gekregen die bestaan uit drie woorden. Dat maakt het bijvoorbeeld makkelijker om naar een plek te navigeren zonder straatnaam. Het systeem zal dit jaar al worden verwerkt in nieuwe modellen van Mercedes-Benz.

Hoeveel geld er met het belang is gemoeid, is niet naar buiten gebracht. Daimler werkte eerder al samen met de start-up. Die samenwerking zal naar eigen zeggen intensiever worden, nu is ingetekend op een financieringsronde van What3words.

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.