AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Concept8 van lange Jaguar XJ
Jaguar presenteerde in New York de lange wielbasisversie van de XJ. Op basis daarvan is er meteen maar een concept car gebouwd, de ConceptEight.
Jaguar presenteert in New York de lange wielbasisversie van de XJ. Op basis daarvan is er meteen maar een concept car gebouwd, de ConceptEight.
De luxe limousine is uitgerust met dezelfde ongeblazen 390 pk 4,2-liter V8 met 6-traps ZF automatische transmissie als in de gewone versie. De XJ Long Wheelbase is 12,5 cm langer en weegt nog geen 25 kg meer dan de SWB.
Op basis van die lange XJ hebben de Jaguar ontwerpers de ConceptEight ontwikkeld. Daarmee wil Jaguar laten zien dat het merk een berg luxe kan bieden in een modern jasje.
Uiterlijk is de XJ op tal van punten gewijzigd. Belangrijk detail is het grote glazen dakpaneel, dat omringd is door een rand LEDjes, waarmee er een rode gloed in de auto ontstaat. "Dat werkt kalmerend," aldus Julian Thomson, Chief of Advanced Design.
Net zo kalmerend zal de champagne, het dure kristal en de kruidenolie werken op de inzittenden, als ze er tenminste gebruik van maken. Zij zetten hun voeten in elk geval op hoogpolig handgemaakt tapijt en gaan zitten op de met nubuck leer beklede stoelen. Het leer is aan de verkeerde kant bewerkt en gebruikt, zodat het eruit ziet als fluweel. Of er ooit zo'n opgedirkte Jaguar komt, is nog niet zeker.
De luxe limousine is uitgerust met dezelfde ongeblazen 390 pk 4,2-liter V8 met 6-traps ZF automatische transmissie als in de gewone versie. De XJ Long Wheelbase is 12,5 cm langer en weegt nog geen 25 kg meer dan de SWB.
Op basis van die lange XJ hebben de Jaguar ontwerpers de ConceptEight ontwikkeld. Daarmee wil Jaguar laten zien dat het merk een berg luxe kan bieden in een modern jasje.
Uiterlijk is de XJ op tal van punten gewijzigd. Belangrijk detail is het grote glazen dakpaneel, dat omringd is door een rand LEDjes, waarmee er een rode gloed in de auto ontstaat. "Dat werkt kalmerend," aldus Julian Thomson, Chief of Advanced Design.
Net zo kalmerend zal de champagne, het dure kristal en de kruidenolie werken op de inzittenden, als ze er tenminste gebruik van maken. Zij zetten hun voeten in elk geval op hoogpolig handgemaakt tapijt en gaan zitten op de met nubuck leer beklede stoelen. Het leer is aan de verkeerde kant bewerkt en gebruikt, zodat het eruit ziet als fluweel. Of er ooit zo'n opgedirkte Jaguar komt, is nog niet zeker.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Jaguar I-Pace EV320 S Business Pack 90 kWh Aut. | Panorama | Facelift | Leder | Stoelverwarming | 20 Inch | Full Led | Dealeronder
- 2020
- 88.474 km
€ 22.745

Jaguar I-Pace EV400 HSE 90kWh | Kuipstoel | Luchtvering | Pano
- 2021
- 131.304 km
€ 26.950

Jaguar I-Pace EV400 HSE 90 kWh / VOL met opties !
- 2018
- 198.333 km
€ 18.440
Lees ook
Reportage

In naoorlogs Engeland was brood en melk nog op de bon toen Jaguar snelste auto ter wereld bouwde
Nieuws

Schok bij Jaguar: 'Topdesigner Gerry McGovern onder begeleiding afgevoerd'
Nieuws

Deze comfortabele youngtimers zijn ook in 2027 nog gunstig te rijden
Autotest

Jaguar XJS Lynx Eventer: ook deze kruisbestuiving tussen coupé en stationwagon is schitterend
Nieuws
