We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Mitsubishi pakt flink uit op de Tokyo Motor Show die 22 oktober de deuren opent. Het spectaculairste model is de Concept-X, een studiemodel dat voortborduurt op de Concept Sportback.
Mitsubishi pakt flink uit op de Tokyo Motor Show die 22 oktober de deuren opent. Het spectaculairste model is de Concept-X, een studiemodel dat voortborduurt op de Concept Sportback.
De Concept X beschikt over dezelfde agressieve neus als de Sportback die onlangs op de IAA in Frankfurt debuteerde. Dit is echter een sedan, die met een forse achterspoiler een waardig opvolger zou zijn van de Lancer Evolution. Mitsubishi belooft een bijzonder sportief interieur met veel aluminium elementen. Onder de kap ligt een 2,0-liter viercilinder met turbo en intercooler. De Concept X-krachtbron is gekoppeld aan een zestraps automaat, die zich laat bedienen met flippers bij het stuur. Door het gebruik van aluminium voor de motorkap, deuren en de achterklep blijft het gewicht laag. Maximale tractie komt van de S-AWC (Super All Wheel Control) vierwielaandrijving. De afmetingen van de Concept-X zijn die van een middenklasser, hij is 4,53 meter lang, 1,83 meter breed en 1,47 meter hoog. De wielbasis bedraagt 1,47 meter. Verder staat de Concept-X op gigantische 20 inch wielen.