AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Circuit-Caddy
In de Engelse Volkswagen-Cup racet van alles rond met een VW-logo. De vreemdste eend in de bijt is ongetwijfeld deze Volkswagen Caddy.
In de Engelse Volkswagen-Cup racet van alles rond met een VW-logo. De vreemdste eend in de bijt is ongetwijfeld deze Volkswagen Caddy.
Voordat het Volkswagen bestellertje het circuit op werd gestuurd is het mechaniek eerst danig aangepakt. De standaard 1,9 TDI-motor werd vervangen door de 2,0 TDI die standaard 140 pk heeft. Die krachtbron werd gechiptuned tot 231 pk. Het maximum koppel van de race-Caddy bedraagt na deze ingreep liefst 470 Nm.
Uiteraard werd deze Caddy voorzien van een rolkooi werd ook de achteras flink versleuteld, omdat die van huis uit is ontworpen om zware ladingen te vervoeren en niet om over het circuit te boenen.
Tot slot werd de Caddy nog voorzien van 18 inch voorwielen en 19 inch achterwielen. Tot op heden is de 12de plek in het 25 deelnemers tellende veld het beste resultaat geweest.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
De Volkswagen Caddy begon ooit als pick-up - In het Wild
Nieuws
Volkswagen Caddy Kombi: 122 kilometer elektrisch bereik vanaf 38 mille
Nieuws
Volkswagen Caddy: nu ook als plug-in hybride met flinke elektrische actieradius
Op Zoek Naar
Zoek je echt veel ruimte? Deze ‘ludospaces’ bieden het voor €7.500
Nieuws