Chrysler met Airflow Vision naar CES
Vooruitblik
Fiat Chrysler Automobiles pakt behoorlijk uit tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Het concern neemt de Chrysler Airflow Vision mee, een showauto met een bekende naam.
Chrysler en Airflow, het zijn twee namen die tussen 1934 en 1937 al samen werden gebruikt voor een model met een voor die tijd zeer moderne gestroomlijnde koets. In 2020 keert de modelnaam terug en wel met de Chrysler Airflow Vision, een studiemodel met een eveneens opvallende vormgeving.

Chrysler Airflow 1934-1937
De Arctic White gespoten Airflow Vision is volgens Chrysler grofweg net zo groot als een Pacifica en dat betekent dat de showauto zo'n 5,15 meter lang is. Volgens Chrysler blikt het met de concept-car vooruit op "een premiumauto van de volgende generatie", een auto die volgestopt is met moderne technieken op het gebied van infotainment. Het met vier losse stoelen bedeelde interieur oogt met zijn veelvoud aan displays - we komen de schermen tegen in de middenconsole, op het dashboard en recht voor de bijrijder - in elk geval modern en tegelijk vrij productierijp. Volgens Chrysler kunnen de digitale menu's volop worden gepersonaliseerd en dat is natuurlijk prettig voor wie de indeling van de interface graag aan eigen smaak aanpast.