‘Chinese NIO komt halverwege 2021 naar Europa’

Wisselende berichten

NIO ES8
NIO ES8NIO ES8NIO EC6NIO EC6NIO EC6NIO ES6NIO ES6NIO ES6NIO ES6NIO ES6NIO ES6

Chinese merken die het op de Europese automarkt willen proberen: we kennen er ondertussen tientallen, maar slechts een handjevol is het ook daadwerkelijk gelukt. Het Chinese NIO wil het in 2021 gaan proberen.

Sinds 2016 druppelt langzaam maar zeker wat informatie over het Chinese NIO op het web. Met de elektrische ES8 moest het allemaal gaan gebeuren, die kreeg later gezelschap van de eveneens elektrische ES6 en de EC6. Tot op heden bleef het merk echter enkel leverbaar op zijn thuismarkt in China met flinke prijzen. Zo kost de ES8 omgerekend minimaal €60.000.

Aan het begin van deze zomer vertelde NIO’s president Lihong Qin aan Automotive News Europe dat NIO eerst zijn auto’s wilde uitrollen over andere markten in Azië rondom China. Daarna zou Europa binnen geringe tijd aan de beurt zijn. CEO William Li verklaart nu echter tegenover het medium dat Europa toch sneller aan de beurt is dan door Qin aanvankelijk bericht werd. NIO zou volgens Li al in de tweede helft van volgend jaar op verschillende Europese markten leverbaar moeten zijn. Welke Europese landen hij hiermee bedoelt, wordt helaas niet duidelijk.

In Europa zou NIO aan de slag willen met ‘BaaS’: Battery as a Service. Daarbij wordt de batterij, het duurste onderdeel uit een EV, geleased in plaats van verkocht. Zoals Renault dat bijvoorbeeld met de Zoe doet. Daardoor zouden de aanschafprijzen flink lager worden.

PRIVATE LEASE Nio

Lezersreacties (27) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.