AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Chevy-soep niet zo heet gegeten
11
Afgelopen week kwam uit de directiekantoren van Chevrolet het verzoek aan medewerkers om de koosnaam Chevy niet meer te gebruiken. Die soep wordt niet zo heet gegeten.
Chevrolet-chef Alan Batey keert in Amerika terug op zijn woorden van eerder deze week. Toen deed hij een memo de deur uit waarin werd aangekondigd dat medewerkers niet meer van 'Chevy' mochten spreken om het imago van het merk te verbeteren. Daarop kwam veel commentaar.
Batey reageert met een nieuwe memo, waaruit blijkt dat de soep niet zo heet wordt gegeten. De kreet Chevy komt daar zelfs twee keer in voor. "We willen klanten en fans zeker niet ontmoedigen de naam te gebruiken. We zijn heel gelukkig met de emotionele band die miljoenen mensen hebben met Chevrolet en onze producten," verklaart hij. "We proberen op de internationale markten de naam van Chevrolet te vestigen en daarvoor is consistentie in de naamgeving nodig. De memo van deze week was een stap in dat proces."
Hij vervolgt: "We hopen dat mensen over de gehele wereld enthousiast zullen zijn over Chevrolet en glimlachen als ze hun auto, 'truck' of crossover Chevy noemen." Batey benadrukt dat het helemaal niet de bedoeling is het roer bij Chevrolet om te gooien of een miljoenencampagne te maken om het koosnaampje te elimineren.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Blits bezit
Toen Eelco de Caprice voor het eerst zag liet de sedan hem niet meer los, dit is zijn tweede
Nieuws
Chevrolet Corvette 'Zora' wordt niet subtieler
Nieuws
Chevrolet sloopt knoppenmuur uit vernieuwde Corvette
Nieuws
Chevrolet Corvette van de toekomst komt uit Europa
Nieuws