Chevy-soep niet zo heet gegeten

Chevrolet logo
Afgelopen week kwam uit de directiekantoren van Chevrolet het verzoek aan medewerkers om de koosnaam Chevy niet meer te gebruiken. Die soep wordt niet zo heet gegeten.
Chevrolet-chef Alan Batey keert in Amerika terug op zijn woorden van eerder deze week. Toen deed hij een memo de deur uit waarin werd aangekondigd dat medewerkers niet meer van 'Chevy' mochten spreken om het imago van het merk te verbeteren. Daarop kwam veel commentaar.
Batey reageert met een nieuwe memo, waaruit blijkt dat de soep niet zo heet wordt gegeten. De kreet Chevy komt daar zelfs twee keer in voor. "We willen klanten en fans zeker niet ontmoedigen de naam te gebruiken. We zijn heel gelukkig met de emotionele band die miljoenen mensen hebben met Chevrolet en onze producten," verklaart hij. "We proberen op de internationale markten de naam van Chevrolet te vestigen en daarvoor is consistentie in de naamgeving nodig. De memo van deze week was een stap in dat proces."
Hij vervolgt: "We hopen dat mensen over de gehele wereld enthousiast zullen zijn over Chevrolet en glimlachen als ze hun auto, 'truck' of crossover Chevy noemen." Batey benadrukt dat het helemaal niet de bedoeling is het roer bij Chevrolet om te gooien of een miljoenencampagne te maken om het koosnaampje te elimineren.

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.