Chevrolet wil geen Chevy meer zijn

Chevyman can | Foto: ANP/AFP
Vanuit het hoofdkantoor van GM is het bericht gekomen dat Chevrolet door het personeel geen Chevy meer genoemd mag worden.
Alle Amerikaanse werknemers van Chevrolet hebben deze week een memo gekregen met het uitdrukkelijke verzoek Chevrolet niet meer als Chevy aan te duiden. Dat meldt The New York Times. Ondanks dat Chevy een van de oudste en bekendste koosnaampjes is voor een product. "We willen u vragen om bij contact met dealers, bij het maken van advertenties of wanneer u met vrienden of familie praat, spreekt van Chevrolet en een merk dat vooruitkijkt."
Het aan de kant zetten van de koosnaam is een onderdeel van een nieuwe marketingrichting waarmee een consistent en prominent merk wordt neergezet. Ook zou het de herkenbaarheid bij de consument bevorderen.
Volgens de memo staat op het hoofdkantoor van Chevrolet al een speciale pot waarin een kwartje moet worden gedoneerd als iemand toch nog Chevy over de lippen krijgt. Chevrolet is in 1911 opgericht door de Zwitserse immigrant Louis Chevrolet, die bovendien een carrière als coureur op na hield. In 1917 is het merk door General Motors ingelijfd.
Ook Cadillac, een ander merk van GM, is een poging aan het doen zichzelf opnieuw op de kaart te zetten. Dat gebeurt door zo min mogelijk de nadruk te leggen op de band met General Motors.

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.