Chevrolet Camaro is er!

Chevrolet Camaro
Chevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet CamaroChevrolet Camaro
In Amerika is deze week de Chevrolet Camaro in de showrooms gezet. Da's goed nieuws, want General Motors kan wel een opsteker gebruiken. En wat is er nou mooier dan een nieuwe Camaro?
Zeven jaar geleden ging de Camaro bij Chevrolet uit het assortiment. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die auto niet echt een hoogvlieger was. General Motors heeft de tijd genomen om met iets écht goeds voor de dag te komen. De Amerikanen kunnen niet wachten op een nieuwe Camaro. Voordat de productie is gestart, zijn al 10.000 orders binnen. En dat is eindelijk weer eens goed nieuws uit het GM-kamp.
Het nieuwe model heeft een vormgeving die rechtstreeks verwijst naar de allereerste Camaro die van 1967 tot 1969 werd verkocht. Ook in het interieur zijn verschillende knipogen naar het klassieke model te vinden – neem alleen al de diepliggende meters in het dashboard.
De tweedeurs sportcoupé heeft een wielbasis van 2,85 meter. Hij is 4,83 meter lang en 1,92 meter breed. De hoogte is 1,38 meter. De bagageruimte meet 320 liter; die kan worden uitgebreid door de neerklapbare achterbank.
De auto is te koop met een 3,6-liter V6 met een vermogen van 309 pk. De maximale trekkracht is 370 Nm. Voor de handgeschakelde V6 wordt een stadsverbruik opgegeven van 13,8 liter per 100 km en op de buitenweg consumeert de Camaro 8,1 liter per 100 km.
De andere motor is een 'All American' 6,2-liter V8 met een vermogen van 432 pk voor de handgeschakelde versies en 407 pk voor de versies met automaat. De V8 kan bij lichte belasting enkele cilinders uitschakelen. De handgeschakelde versie met V8 verbruikt 14,6 liter per 100 kilometer in de stad en 9,8 liter per 100 kilometer op de snelweg.
De Camaro staat naar keuze op 18, 19 of 20 inch wielen. De V-vormige luchtinlaat op de motorkap is eveneens een verwijzing naar het klassieke model. Hij torent dik zes centimeter boven de motorkap uit. Bij de SS-modellen, met V8 motor, zijn de luchtinlaten aan de voorzijde groter. De bolle accenten op het dak leenden de ontwerpers van de Corvette. En een onzichtbare B-stijl moet het idee van een hardtop coupé versterken. Een cabrioversie is overigens nog in de maak. Met het ook op de malaise bij GM wordt er geen haast gemaakt met de dakloze variant.
De Camaro is leverbaar met een RS-pakket op de LT en SS-versie. De simpste LS moet het zonder dit pakket doen. Het omvat speciale xenon-verlichting, andere achterlichten, en zilverkleurige 20 inch wielen. De LT-versie krijgt bovendien een achterspoiler. De Camaro is leverbaar in het zwart, Victory Red, Rally Yellow, Silver Ice Metallic, Cyber Grey Metallic, Aque Blue Metallic, Inferno Orange Metallic, wit en Imperial Blue Metallic  en Red Jewel Tintcoat.
Volgend jaar maakt de Camaro de oversteek naar Europa. Welke modellen en motoriseringen er voor ons continent klaar staan, is nog niet duidelijk.

Lezersreacties (72)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.