Chevrolet Bolt krijgt grotere actieradius

Update: Opel niet

Chevrolet Bolt

Chevrolet geeft z’n Bolt een belangrijke update. Door een efficiënter accupakket neemt de actieradius met 21 mijl toe.

Het totaal komt daarmee op 259 mijl ofwel 416 km volgens de Amerikaanse EPA-meetmethode, tegenover 238 mijl/383 km voor het bestaande model. De winst is te danken aan een accucapaciteit van 66 kWh in plaats van 60 kWh, bij gelijke fysieke dimensies. Buiten de toegenomen range en de komst van wat nieuwe kleuren verandert er niets aan de Bolt, die met geboortejaar 2017 ook nog behoorlijk vers is. De MSRP, ofwel adviesprijs stijgt van 36.620 dollar voor het 2019-model tot 37.495 voor een exemplaar van de 2020-reeks.

De vraag die op alle Europese lippen brandt is natuurlijk of deze update ook wordt doorgevoerd voor het Europese broertje van de Bolt, de Opel Ampera-e. Aangezien de auto’s technisch volledig identiek zijn zou dat onder normale omstandigheden nauwelijks een vraag zijn, maar gezien de overname van Opel door PSA is de relatie tussen het merk en GM wat complex geworden. We hebben de vraag uitstaan bij Opel en zijn nog in afwachting van een reactie. Volgens de in Europa gangbare WLTP-cyclus kan de Ampera-e in z'n huidige vorm 423 km rijden op een volle accu.

Update: reactie van Opel

Opel meldt in een reactie dat de Ampera-e de Bolt-update niet krijgt. Zoals verwacht is het losweken van General Motors de oorzaak. Opel benadrukt dat de Ampera-e met een opgegeven actieradius (in Europa) van 423 al tot de besten van z'n segment behoort en heeft daar geen ongelijk in. In het deel van de markt onder de 50.000 euro doen alleen de Hyundai Kona Electric en Kia's e-Niro en e-Soul het (nipt) beter.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.