Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Byton M-Byte in productievorm

Tot 460 elektrische kilometers

32
Byton M-Byte
Byton M-ByteByton M-ByteByton M-ByteByton M-ByteByton M-ByteByton M-ByteByton M-Byte
Lars Krijgsman
  • Lars Krijgsman
  • Nieuws
10 september 2019 om 11:50
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

IAA Frankfurt 2019:

 Van 12 september t/m 22 september 2019 wordt de IAA in Frankfurt am Main georganiseerd. De IAA is de grootste en belangrijkste autobeurs in het najaar. Mocht je de beurs willen bezoeken, trek goed wandelschoenen aan, want het oppervlak is gigantisch. Meer info: www.iaa.de

Byton is een nieuwkomer in autoland die begin vorig jaar tijdens de CES in Las Vegas zijn eerste concept-car liet zien. Die auto is nu in productietrim gepresenteerd. We heten welkom: de M-Byte.

De M-Byte is een 4,88 meter lange SUV die een wielbasis heeft van 2,95 meter. Byton levert hem standaard als vijfzitter, maar wie het wenst, kan ook een vierzitsversie bestellen. Interessanter is de techniek die de M-Byte aan boord heeft.

Byton levert de M-Byte naar eigen zeggen straks in diverse smaken. Zo zijn er 272 pk sterke achterwielaangedreven versies, maar ook varianten met 408 pk en vierwielaandrijving. Daarnaast is het accupakket in twee formaten te bestellen. De kleinste heeft een capaciteit van 72 kWh terwijl de grootste 95 kWh telt. De achterwielaangedreven versie komt met het kleinste pakket volgens de WLTP-cyclus 360 kilometer ver. Bestel je de RWD-versie met het 95 kWh pakket, reken dan op een rijbereik van 460 kilometer. De vierwielaangedreven M-Byte is alleen met het grootste accupakket leverbaar en komt daarmee 435 kilometer ver. De topsnelheid van alle versies is vastgesteld op 190 km/h. Wel sprint de AWD-variant fors sneller naar een snelheid van 100 km/h. Waar de achterwielaangedreven varianten 7,5 tellen nodig hebben voor die sprint, klaart de vierwielaangedreven versie dat klusje in 5,5 tellen.

Het interieur van de Byton kenmerkt zich met name met zijn maar liefst 48-inch brede display dat over de gehele breedte van het dashboard loopt. Op het gebogen scherm is niet alleen voor de bestuurder relevante informatie te zien, het fungeert namelijk ook als scherm voor het infotainmentsysteem.

De bagageruimte van de M-Byte telt 550 litert. Gooi je de achterbank(en) plat, dan kun je tot 1.450 liter aan materiaal meebrengen. Byton rekent op een kale Europese prijs van € 45.000. Het is natuurlijk nog afwachten wat de M-Byte uiteindelijk in Nederland gaat kosten. De eerste Chinese klanten zouden hun M-Byte al medio volgend jaar moeten kunnen verwachten. De Europese orderboeken moeten in theorie volgend jaar openslaan. Byton mikt er op dat de eerste Europese exemplaren midden 2021 geleverd worden. De M-Byte krijgt op termijn overigens gezelschap van de K-Byte, een elektrische sedan die waarschijnlijk dezelfde techniek aan boord krijgt als deze M-Byte.

Byton is op dit moment nog bezig om 500 miljoen euro los te krijgen bij investeerders. Een van de geldschieters is de Chinese FAW Group, tevens een autofabrikant. Byton heeft 1,5 miljard dollar gestoken in de bouw van een fabriek in China waar het op termijn jaarlijks 300.000 auto's wil bouwen. Byton zegt al 50.000 orders binnen te hebben voor deze M-Byte.

  • Houd me op de hoogte over de Byton M-Byte
  • Lees meer over elektrische auto's en elektrisch rijden
Elektrische Auto IAA Frankfurt 2019

Lezersreacties (32) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Byton belicht interieur M-Byte nogmaals

    Byton belicht interieur M-Byte nogmaals

    11
    • 7 januari 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Byton lijkt op sterven na dood

    Byton lijkt op sterven na dood

    22
    • 3 februari 2021
  • Nieuws
    Exclusief: Bytons nieuwe concept-car

    Exclusief: Bytons nieuwe concept-car

    10
    • 18 januari 2021
  • Nieuws
    Byton werkt aan hatchback met schuifdeuren

    Byton werkt aan hatchback met schuifdeuren

    6
    • 14 december 2020
  • Nieuws
    Byton trekt aan de handrem voor reorganisatie

    Byton trekt aan de handrem voor reorganisatie

    19
    • 30 juni 2020
  • Nieuws
    Byton M-Byte te reserveren in Nederland

    Byton M-Byte te reserveren in Nederland

    26
    • 2 maart 2020
  • PREMIUM
    David Twohig, Chief Technical Officer Byton - Interview

    David Twohig, Chief Technical Officer Byton...

    • 31 december 2019
  • Nieuws
    Byton vanaf medio 2021 ook in Europa

    Byton vanaf medio 2021 ook in Europa

    49
    • 25 oktober 2019

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden