Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Dit is de Byton K-Byte Concept

Chinees, elektrisch en autonoom

59
Dit is de Byton K-Byte Concept
Dit is de Byton K-Byte ConceptDit is de Byton K-Byte ConceptDit is de Byton K-Byte ConceptDit is de Byton K-Byte ConceptDit is de Byton K-Byte Concept
  • Mitchel van Essen
  • Nieuws
12 juni 2018 om 16:20
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Het nieuwe Chinese Byton heeft grootse plannen, want met de de K-Byte Concep toont het alweer zijn tweede studiemodel. De elektrische sedan kan autonoom tot level 4 aan de slag.

Tijdens de CES in Las Vegas maakte Bytons eerste studiemodel zijn opwachting. De grote elektrische SUV staat er een kleine vijf maanden niet langer alleen voor, want tijdens de CES Asia in Shanghai beleeft de Byton K-Byte Concept zijn werelddebuut. De elektrische sedan geeft gelijk het startsein voor de nieuwe naamgeving van alle modellen van Byton. De naam van elke auto bestaat voortaan namelijk uit één letter met 'Byte' erachter. De eerder gepresenteerde SUV-concept-car gaat voortaan als M-Byte Concept door het leven. Het hoofddoel van de M-Byte Concept was om het infotainmentsysteem - dat het hele dashboard omvatte - te introduceren. De bijna vijf meter lange K-Byte Concept gaat verder, want dit is het toekomstbeeld van de Chinezen wat betreft het gehele ontwerp.

Aan de buitenkant van de paarsige sedan zitten veel radars en sensoren die veel met de technologie van de auto te maken hebben. De K-Byte zou namelijk autonoom tot niveau 4 kunnen rijden. Dat houdt in dat de Byton vrijwel geheel zelfstandig te werk gaat, maar in sommige bijzondere situaties hulp van de bestuurder nodig heeft. Wordt de auto door de mens bestuurd, dan trekken de sensoren bij de voorwielen zichzelf weer in voor een betere stroomlijning. De K-Byte staat op hetzelfde platform als de M-Byte Concept en maakt gebruik van dezelfde twee volledig elektrische aandrijflijnen.

De eerste aandrijflijn bestaat uit een op de achteras geplaatste elektromotor met 272 pk en 400 Nm. De sterkere variant heeft een tweede elektromotor op de vooras waardoor er 474 pk en 710 Nm beschikbaar zijn. De M-Byte Concept moet in theorie 400 kilometer kunnen afleggen. Het grotere accupakket heeft een actieradius van 520 kilometer. Bij de K-Byte zal dit waarschijnlijk hoger uitvallen, aangezien deze kleiner en lichter is.

Byton opende recent het hoofdkantoor in Nanjing waar ook de productiefaciliteit van het bedrijf zit. Die laatste zal binnenkort in staat zijn om ongeveer 300.000 voertuigen per jaar te produceren. Voor het einde van volgend jaar moeten de eerste Bytons op de Chinese wegen rondrijden. De Amerikaanse en Europese lanceringen staan in 2020 op de agenda. De K-Byte beleeft volgens Digital Trends in 2021 zijn werelddebuut.

Lezersreacties (59) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto
PREMIUM
Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Ford Fiesta vs. Toyota Yaris - Dubbeltest

Sportuitvoeringen van compacte hatchbacks vind je bij bijna elke fabrikant, toch zijn er slechts...

Lees meer

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden