AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Buick Insigniaat lekker mee
42
De Insignia is als Opel en Vauxhall onthuld, maar General Motors heeft ook buiten Europa plannen met z'n nieuwe troef in het D-segment. Buick krijgt voor de Chinese markt namelijk z'n eigen versie van de auto, de Regal.
De uiterlijke wijzigingen zijn miniem. Buick monteert een nieuwe grille, kleine ventilatieroosters achter de voorste wielkasten en knipperlichten op de buitenspiegelkappen. Uiteraard zijn alle Opel-logo's vervangen door Buick-schildjes. In de eerste instantie komt de Regal met twee motoren: een 2,4-liter viercilinder met 165 pk en een 2,0-liter turbomotor met 220 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een zesbak.
Buick gaat de Regal bouwen in samenwerking met het Chinese SAIC. Die samenwerking is niet geheel toevallig, want juist op de Chinese markt is het Amerikaanse merk erg populair. Eind december staat de Regal in de Chinese showrooms.
Buick gaat de Regal bouwen in samenwerking met het Chinese SAIC. Die samenwerking is niet geheel toevallig, want juist op de Chinese markt is het Amerikaanse merk erg populair. Eind december staat de Regal in de Chinese showrooms.