Bugatti komt met EV van 30.000 euro

Fijne verjaardag

Bugatti Baby II

Bugatti viert het feit dat het dit jaar 110 kaarsjes uitblaast op ludieke wijze. Het bedrijf komt namelijk met een naar Bugatti-begrippen opmerkelijk betaalbare EV op de proppen.

Met de Chiron 110 Ans Bugatti liet Bugatti een met blauwe details volgehangen Chiron zien, een auto waarmee het bedrijf zijn 110-jarige bestaan vierde. Dat het verjaardagsfeest nog niet over is, bewijst Bugatti door een EV'tje te presenteren dat 'slechts' € 30.000 moet kosten. We schrijven 'slechts', want hoewel dertigduizend euro voor een auto van Bugatti in theorie een onaards laag bedrag is, is het in dit geval toch een pittige som geld.

De nieuwe elektrische inzending van Bugatti, de 'Baby II', is namelijk een kleine versie van de Bugatti Type 35 uit de jaren twintig. Bugatti gaat 500 exemplaren van de Baby II produceren, een karretje met een elektrische aandrijflijn dat 25 procent kleiner is dan het origineel. Volgens Bugatti kunnen zowel volwassenen als kinderen van de Baby II gebruikmaken en dat moet 'de liefde voor Bugatti naar een nieuwe generatie kunnen overbrengen'.

De Baby II is in twee rijmodi te zetten. Eén modus daarvan is de kinderstand, waarin het wagentje 1 kW aan elektrovermogen heeft, goed voor een topsnelheid van - hou je vast - 20 km/h. In de modus voor volwassenen levert de Baby II 4 kW aan elektrokracht, goed voor een topsnelheid van 45 km/h. Net als de Veyron en de Chiron komt de Baby II met een extra sleutel waarmee, als je die gebruikt, over het volle vermogen van 10 kW komt te beschikken. Daarmee is de topsnelheid niet meer begrensd, maar Bugatti meldt niet hoe snel deze 'instap-Bugatti' dan is. Net als bij de al genoemde Chiron is het '110 ans Bugatti'-logo op de neus vervaardigd uit 50 gram zilver. Een gimmick? Ongetwijfeld, maar stiekem best een leuke.

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.