Breed: Dodge Challenger Hellcat Widebody

Compleet uitgesmeerd

Dodge Challenger Demon Widebody
Dodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon WidebodyDodge Challenger Demon Widebody
Dodge slaat de teugels van de van nature al beestachtige Challenger Hellcat en schuift een in de breedte uitgesmeerde variant naar voren: de Challenger Hellcat Widebody.

In april presenteerde Dodge de bizarre, van een brede bodykit voorziene Challenger Demon. Een deel van die Demon-kruidenmix wordt nu over de Challenger Hellcat uitgestrooid. De Hellcat krijgt enorme wielkasten waarmee de beedte van de helse Amerikaan met 8,9 centimeter toeneemt. Deze enorme openingen bieden plaats aan 20-inch lichtmetaal waar gigantische 305/35/20 Pirelli P-Zero-banden een plekje in krijgen.

De nieuwe sloffen zorgen voor meer grip, iets dat de acceleratie van de Challenger Hellcat ten goede moet komen. Zo is een sprint vanuit stilstand naar 60 mph (97 km/h) in 3,4 tellen achter de rug, 0,1 seconde rapper dan het origineel. Een 1/4 mijl (402 meter) is vanuit stilstand in 11,2 tellen afgelegd.

Hoewel de Challenger Hellcat nieuwe elektrische stuurbekrachtiging krijgt, verandert er op technisch vlak weinig. De 6,2-liter grote Hellcat V8 stampt er in ieder geval weer 717 pk en 881 Nm koppel uit.

Lezersreacties (17) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.