AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Brandstofcel heeft geen toekomst'
De auto-industrie is te enthousiast over brandstofcellen. Er kleven nog teveel nadelen aan de technologie om een grootschalige productie tot een succes te maken.
Dat stelt Jurgen Leohold, hoofd van de researchafdeling van Volkswagen, in een interview met het Engelse Autocar. Tot de problemen behoren het aanleggen van de benodigde infrastructuur en de productie van waterstof. Hiervoor is namelijk energie nodig, die in de praktijk vaak op conventionele wijze wordt opgewekt. Zodoende is een waterstofauto alsnog verantwoordelijk voor CO2-uitstoot.
Leohold ziet slechts een toekomst voor waterstof in gebieden met extreem strenge emissie-eisen, zoals Californië. Volgens hem ligt de toekomst op korte termijn bij biobrandstoffen en op de langere termijn bij auto's met accu's. Leohold verwacht namelijk dat Volkswagen en andere merken in de nabije toekomst grote stappen maken op het gebied van batterijtechnologie. De problemen die de nieuwe generatie accu's nu nog parten spelen, zoals oververhitting, zijn dan definitief verleden tijd.
Leohold ziet slechts een toekomst voor waterstof in gebieden met extreem strenge emissie-eisen, zoals Californië. Volgens hem ligt de toekomst op korte termijn bij biobrandstoffen en op de langere termijn bij auto's met accu's. Leohold verwacht namelijk dat Volkswagen en andere merken in de nabije toekomst grote stappen maken op het gebied van batterijtechnologie. De problemen die de nieuwe generatie accu's nu nog parten spelen, zoals oververhitting, zijn dan definitief verleden tijd.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Polo 1.0 95PK TSI Life Edition / Achteruitrijcamera / App Connect / Digital Cockpit / 15'' LMV / VW
- 2024
- 27.977 km
€ 21.450

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI eHybrid Life | Digital Cockpit | Plug-In | Zondag Open!
- 2021
- 47.000 km
€ 29.945

Volkswagen Polo 1.0 TSI Comfortline 95PK NAP 15 inch LMV Navigatie Carplay Android Adaptive Cruise Airco DAB Elektrische Ramen LED
- 2019
- 134.045 km
€ 12.499
Lees ook
Nieuws
Elektrische Volkswagen ID Touareg op komst, eerste op SSP-basis
Nieuws
De nieuwe T-Roc is de eerste hybride Volkswagen in jaren
Nieuws
‘Elektrische Volkswagen Golf met 9 maanden uitgesteld om budgetredenen’
Autotest
Dubbeltest: Volkswagen Tayron vs. Mazda CX-60 - Plug-in hybrides in tussenformaat
Reportage