AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Brandstofcel heeft geen toekomst'
De auto-industrie is te enthousiast over brandstofcellen. Er kleven nog teveel nadelen aan de technologie om een grootschalige productie tot een succes te maken.
Dat stelt Jurgen Leohold, hoofd van de researchafdeling van Volkswagen, in een interview met het Engelse Autocar. Tot de problemen behoren het aanleggen van de benodigde infrastructuur en de productie van waterstof. Hiervoor is namelijk energie nodig, die in de praktijk vaak op conventionele wijze wordt opgewekt. Zodoende is een waterstofauto alsnog verantwoordelijk voor CO2-uitstoot.
Leohold ziet slechts een toekomst voor waterstof in gebieden met extreem strenge emissie-eisen, zoals Californië. Volgens hem ligt de toekomst op korte termijn bij biobrandstoffen en op de langere termijn bij auto's met accu's. Leohold verwacht namelijk dat Volkswagen en andere merken in de nabije toekomst grote stappen maken op het gebied van batterijtechnologie. De problemen die de nieuwe generatie accu's nu nog parten spelen, zoals oververhitting, zijn dan definitief verleden tijd.
Leohold ziet slechts een toekomst voor waterstof in gebieden met extreem strenge emissie-eisen, zoals Californië. Volgens hem ligt de toekomst op korte termijn bij biobrandstoffen en op de langere termijn bij auto's met accu's. Leohold verwacht namelijk dat Volkswagen en andere merken in de nabije toekomst grote stappen maken op het gebied van batterijtechnologie. De problemen die de nieuwe generatie accu's nu nog parten spelen, zoals oververhitting, zijn dan definitief verleden tijd.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Volkswagen Touareg is er in Nederland nog, maar hij wordt wel duurder
Elektrische auto's

Update! Dit zijn de beste elektrische auto’s tot €65.000
Achtergrond

Een Volkswagen Golf VR6 kan 30 jaar later van alles zijn omdat er ontzettend veel geknutseld is
Nieuws

Volkswagen kan doelen niet halen bij tekort aan Nexperia-chips
Nieuws








