AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW 3-serie facelift - Eerste kennismaking

Facelift brengt nieuw dashboard

21 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (21)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Chef du PHEV
Chef du PHEV
  • 2
Mooie strakke sedan. Ziet er zeker niet verkeerd uit. Helaas binnenin veel na-aperij van concurrenten : geen dashboard meer, maar een vensterbak met tablets ( a la Mercedes), en geen pook meer, maar een "schuifje" ( a la V.A.G. )
Kristian2
Kristian2
  • 4
Ik vind zeker het interieur geen verbetering. Wat mij betreft hadden de versies met een echte motor gewoon het traditionele dashboard gehouden inclusief het pookje.
Past beter bij de traditionele opzet van deze rijdersauto en ik vind het persoonlijk ook veel mooier. Jammer!
Peter Sctsm
Peter Sctsm
  • 3
BMW heeft dus ook in de 3 de widescreen van Mercedes gekopieerd. Jammer, vond het juist wel mooi dat Mercedes en BMW allebei hun eigen interieurstijl hadden, maar dat verschil is een stuk kleiner geworden. Verder wel een hele strakke auto.
Fully Charged
Fully Charged
  • 5
Alle 3-er BMW's nu automaat?? Ik dacht dat die BMW-rijders graag sportief reden en zelf de pook ter hand wilden nemen.
GLX
GLX
  • 0
Bovendien, de automaat wordt al jaren meer verkocht dan de handbak in de 3 serie, dus je stelling is onjuist.
Just Saying
Just Saying
  • 3
Duidelijk nog nooit een BMW gereden met de achttraps ZF inderdaad. Schakelt feilloos en razendsnel.
Fully Charged
Fully Charged
  • 4
Duidelijk nog nooit een BMW gereden met de achttraps ZF
haha blijkbaar pijnpuntje geraakt. Heb laatst wel een weekend in een 2021 3-er automaat gereden en vond het nogal afstandelijk. Meer comfort dan sportief zeg maar.
GLX
GLX
  • 0
Je bent gewoon een beetje aan het sarren. Blijkbaar wekt een BMW nog steeds wat jaloezie of calimerogedrag op. Je weet dat er verschillende standen op de automaat zitten? Vast niet geprobeerd dan. In een -pak ‘em beet- 318 of 320 wordt het natuurlijk nooit echt sportief, ongeacht de stand die je selecteert.
DeeTwee
DeeTwee
  • 2
De oude koplampen vond ik mooier, net wat groter voor meer smoel en de inkepingen gaven nog een beetje de suggestie van de dubbele koplampen van vroeger. En wat is en blijft die zwarte grille toch onwaarschijnlijk lelijk.
CDF
CDF
  • 0
Mooie auto hoor, nu nog de lange versie naar Europa voor die lange Europeanen. Logisch toch?!
Astennu
Astennu
  • 0
Ik vind het er zelf echt niet mooier op geworden. De afgelopen twee generaties vind ik zelf niet mooi. Deze ook met dat grote gat bij de intercooler voelt qua verhoudingen niet echt lekker kloppend met de rest van de neus. Juist doordat de koplampen zo smal geworden zijn. Dan vind ik de BMW's rond 1990-2010 toch echt veel mooier.
Maar goed over smaak valt niet te twisten andere vinden dit mogelijk wel erg mooi.
family
family
  • 2
"... verdwenen ... net als alle andere fysieke snelkoppelingen in het midden ..."
Weer een auto van mijn lijstje af ?
Het gaat heel erg moeilijk worden nog een auto met fysieke knoppen te vinden.
Straks alleen nog 2e hands?
family
family
  • 1
Serieus.
320i station stond op mn shortlist; nu eraf. Belangrijkste reden waren de programmeerbare sneltoetsen.
Ik rijd 50kkm per jaar dus dan 'leef' je veel in de auto. Met fysieke knoppen kun je snel en trefzeker naar navigatie, bellen, radiozender, etc. Met een touchscreen moet je meer kijken en zien of je wel juist drukte.
Na rijcomfort, is ergonomie topprioriteit voor dingen die je veel gebruikt
Charles TaycanRWD
Charles TaycanRWD
  • 2
Fraaie auto van buiten, dat scherm met dat beugeltje daarachter daarentegen... pfff wat n afknapper! Ziet er aftermarket uit. Dan toch liever de geheel nieuwe C ipv deze facelift 3.
Koppakking
Koppakking
  • 0
Hhaha, vanwege het beugeltje? Dat is juist om een zweef effect te creëren. Maar hoef je natuurlijk niet mooi te vinden. Voor mij zal je begrijpen is deze 3 veel aantrekkelijker dan de wat oubollige Benz.
PHK
PHK
  • 0
Ik ben ook absoluut geen fan van die schermen. Komt misschien door de leeftijd maar toch, doe mij maar een meer traditioneel dashboard met voldoende knoppen. Digitale tellers prima, en natuurlijk die iDrive. Mocht die ook verdwijnen en alleen touchscreens overblijven (zoals in dat oerlelijke "dashboards" van de Tesla's) dan moet ik maar met de bus of zo.