AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Binnenkort aangescherpte Lamborghini Aventador

Design grijpt terug op iconische voorgangers

Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini Aventador '730'
Lamborghini houdt er al jaren de gewoonte op na om modellen gedurende hun levensloop steeds verder te laten evolueren. Voor de Aventador is de update inmiddels nabij, getuige deze spionagebeelden.

De Countach, de Diablo, de Murciélago… allemaal ontvingen ze één of meerdere updates waarbij het vermogen werd opgekrikt en het design aangescherpt. Ook de kleinere Gallardo moest eraan geloven toen de LP560-4 kwam.

De even grote als extreme Aventador is alweer sinds 2011 onder ons en dus wordt ook dit icoon onderworpen aan wat je oneerbiedig een facelift zou kunnen noemen. Zowel de voor- als achterbumper lijkt er een laag bij te krijgen, waardoor met name de kont van de auto wat aan de aloude Diablo doet denken. Ook de enorme luchthappers op het achterdek lijken sterk op de exemplaren van die auto en zagen we voorheen niet terug op de Aventador. Overigens lijkt het op deze foto's om een roadster te gaan,

Lamborghini ontkomt er in dit topsegment der supercars niet aan om nóg meer vermogen uit de enorme V12 te persen. Waar de Aventador tot op heden 700 pk levert zal dat vanaf volgend jaar waarschijnlijk zo'n 730 pk zijn. Dat aantal ligt voor de hand omdat de huidige SV-versie het tot 750 pk schopt en het niet logisch lijkt om de nieuwe 'burgerversie' sneller te maken dan die extra sportieve hardcorevariant.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 2
Lamborghini, extreme auto's, ik kan het wel waarderen. Een paar keer per jaar kom ik een exemplaar tegen op de Autobahn.
Maar 730pk in een supercar, tegenwoordig kan je al een Audi RS6/S8 of BMW 7er kopen met meer dan 600pk. Je zou dus meer verwachten in een supercar.
Geert H
Geert H
  • 0
@Daphne, een RS6, S8 of 7 hebben echter allemaal geblazen blokken!

OT: Mooie update, hij lijkt wat slanker en dat misstaat zeker niet!
Geert H
Geert H
  • 0
@Daphne, een RS6, S8 of 7 hebben echter allemaal geblazen blokken!

OT: Mooie update, hij lijkt wat slanker en dat misstaat zeker niet!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Geert
Een BMW 760 waar ik het over heb, heeft wel degelijk een V12 in het vooronder, bij Audi is het inderdaad een V8.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Bij het lezen van de marketing kreet " teruggrijpen naar het verleden" hoopte ik dat die awd de container in ging.
Helaas, mijn gebeden zijn weer niet verhoord.
R.I.P. Lamborghini, ooit was je een merk voor echte mannen met ballen van staal.
Nu maakt men handtasjes voor voetballers met handtasjes en zandjurken.
duzty
duzty
  • 0
@Daphne BMW Girl
Wat Geert zegt klopt nog steeds hoor. De BMW 760 heeft een 6.6V12 biturbo van 600pk. Grotere ciliderinhoud én 2 turbo's.

Er zijn nog merken met V12, zoals Pagani, maar ook de Huayra gebruikt 2 turbo's om aan 700pk te raken (of 800pk voor de BC).
Volgens mij ziet Lambo de Aventador ook niet als een hypercar, maar is dit nog steeds een supercar. Dus hoeft het voor mij niet richting de 1000pk te gaan zoals de hypercars.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Waanzinnige auto's.

Wie is eigenlijk eigenaar van dit merk?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ziet er goec uit. Hopelijk gaan we hem nu wat vaker zien, want volgens mij verkoopt deze auto voor geen meter.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Rijdende middelvinger richting de bescheidenheid. Heerlijk!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Nee, ik prefereer toch de echte Audi boven dit rijdende ledikant...
Anoniem
Anoniem
  • 2
@ppep
Hier niet, maar elders, zoals Rusland, China en vooral de oliestaten wel.

@Daphne BMW girl
Ooit met 700 pk gereden?

@Daviee
He he? Audi.

o.t.
Schitterend. Maar hoe lang nog? Ferrari en Lamborghini hebben nog de hoogtoerige atmosferische V12, maar ik vrees dat het niet lang meer zal duren, dat ook die merken met kunstmatige drukvulling moeten gaan werken.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Duzty
Bedankt voor de uitleg, weer wat opgestoken
Anoniem
Anoniem
  • 2
@Mablo
Ik heb begin dit jaar een stukje mogen rijden in een Ferrari F12 Berlinetta van een collega neurochirurg toen ik nog werkte in het ziekenhuis in Frankfurt. Ik reis normaal altijd met het ov van mijn huis naar mijn werk, wel zo relaxed. Maar na afloop van een vergadering 's avonds kreeg ik de mogelijkheid om zelf naar huis te mogen rijden in zijn auto.
Wat een beleving was dat zeg, hoewel het alleen maar in de stad zelf rijden was, helaas
Anoniem
Anoniem
  • 2
Wat een bak. De huidige Aventador is al niets mis mee en deze lijkt alleen maar beter te worden! 730k in de standaard uitvoering, gaat helemaal nergens over. Hoe sterk zal de nieuwe SV worden? Dat ding is al hypercar snel (voor een fractie van de prijs)
Anoniem
Anoniem
  • 3
@DaphneBMWgirl: De Ferrari F12 is inderdaad helemaal top. Ik heb er een dag in mogen rijden en het is heerlijke GT. Voor mij de ultieme Ferrari! Vervolgens weer bescheiden naar huis in mijn 991. Ook een heerlijke auto maar toch...
Anoniem
Anoniem
  • 2
Rijden in een Ferrari overtreft sex, dat is Porno in zijn puurste vorm Blank
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor iemand zoals ik (58) zou dat zo maar kunnen kloppen! En we hebben hier in Oberbayern veel tunnels......
Anoniem
Anoniem
  • 1
Tunnels en supercars, mooi dat geluid
Konami
Konami
  • 1
@Daphne BMW Girl
Het gaat niet alleen om de PK's. Zoals je met blote oog kan zien, zijn dit soort 'hypercars' meer ontworpen op puur sportief rijgedrag en de bijbehorende ervaring, terwijl een RS/7er rondom een gezinsauto gebouwd is.

@AquaDiGio
Beiden zijn VAG merken (zo ook Bugatti btw). En laat nou toevallig juist de Aventador, meer dan ooit bij Lambo, erg veel onderdelen uit het Audi magazijn hebben.