Lamborghini Aventador (Roadster p.2)

Guest
[size=large]En hier de Lamborghini Aventador in vol ornaat![/size]

Het zit de Volkswagen Groep niet mee. In een tijdsbestek van nog geen dertig minuten belanden drie van hun Genève-wereldprimeurs voortijdig op deze site. Ditmaal gaat het om de eerste officiële foto van de Lamborghini Aventador.

Tijdens een plaagoffensief waarin Lamborghini stuk voor stuk diverse onderdelen van de Aventador uitlichtte, is nu uiteindelijk de eerste afbeelding van de Lamborghini voortijdig op het internet beland. De rode sportwagen van deze foto (meer beeld ontbreekt helaas nog) moet de Murciélago snel doen vergeten.
In de afgelopen weken heeft Lamborghini al flink wat technische details prijsgegeven. De V12 levert 700 pk en 690 Nm. Dat bezorgt de Aventador een topsnelheid van 350 km/u, goed voor een sprint van 0 naar 100 km/u in 2,9 seconden. Lamborghini geeft een CO2-uitstoot op van 398 gr/km en het verbruik is 17,2 liter op 100 km. Bij de Murciélago was dat nog 500 gr/km en het verbruik is 22 liter op 100 km. Aan de voorzijde staat de Aventador op 19 inch wielen en achteraan zijn ze 20 inch.
De vierwielaandrijving van de nieuwe Lambo maakt gebruik van een Haldex-koppeling en de versnellingsbak is een gerobotiseerde ISR-handbak met zeven verzetten en een achteruit natuurlijk. De transmissie is in staat om in vijftig milliseconden van trap te wisselen. De auto legt 1.575 kilo op de schaal; 175 kilo minder dan het actuele model. De auto is 4,78 meter lang, 2,03 meter breed en 1,14 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,70 meter en de brandstoftank heeft een inhoud van 90 liter.
Tot de standaarduitrusting behoren een multimedia-systeem met een 7 inch TFT-scherm, een iPod, USB, en Bluetooth-functie, automatische airco en inklapbare, verwarmbare en elektrisch verstelbare spiegels. Op de optielijst staan zaken als elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen, een speciaal audiosysteem, een parkeerassistent en keuze uit zacht leder, geperforeerd leder of suède voor de bekleding van het stuurwiel. Tot slot is er keuze uit dertien kleuren waarvan er drie (zwart, wit en rood) mattinten zijn.
De Lamborghini Aventador maakt z'n showdebuut op de persdag van de Autosalon van Genève, die op 1 maart plaatsvindt. In de tweede helft van dit jaar verschijnt het nieuwe monster uit Sant'Agata bij de dealer bij u op de hoek.
m1fyxrubahg1_800.jpg

m1fyrdmbhjob_800.jpg

Guest
Wat een gave modellen blijven ze daar produceren.
Kan Ferrari met die middle-of-the-road modellen nog iets van leren.
Het laatste echt brute model was de F40 volgens mij.

Guest
En een sideshot, via Jalopnik:

lamborghini_aventador_bullgod_01.jpg

Ligt het aan mij of lijkt die heel erg kort?

Guest
Kort in de hoogte jah
Heel mooi, doet zelfs een beetje denken aan de countach

Guest
An sich een spectaculair ding natuurlijk maar oh zo voorspelbaar helaas.

En komt ook weer niet ook maar in de buurt van een Countach natuurlijk qua visuele impact.

A110 50

Gebruiker
De achterlichten zijn nog niet eens te zien en er lopen al mensen te zeiken... Je ziet net een klein randje!

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Het lijken inderdaad net A7 Sportback achterlichten. Hopelijk zijn ze anders van vorm, want een gevestigd sportwagenmerk als Lamborghini kan daar mijns inziens niet mee wegkomen. Verder veel Reventón invloeden aan de voorkant, de zijkant doet me ook wat denken aan de Countach LP400 door de wigvorm, de golvende lijnen. De Aventador is beduidend minder strak en sober dan de Murciélago, maar of 'ie mooier is kan ik op basis van deze foto's nog niet beoordelen.

Guest
Shit.. Ik heb nog geen eens de volledige auto gezien, maar wat een super vette dikke wagen!!(y) Wat een kanon.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Bron: https://www.autogespot.com/nl/item/10331/hot-news-uit-geneve-live-beelden-lamborghini-aventador-lp700-4!.html

P8r

Gebruiker
Wauw... Echt heel erg mooi! Precies zoals ik hoopte dat hij zou worden en ook een beetje verwacht dat hij wel wat Estoque trekjes zou hebben. In het rood vond ik hem nog niet echt geslaagd, maar deze donkere is echt prachtig.

A110 50

Gebruiker
@H-J: Klopt, werd ook al gemeld door autoblog.nl https://www.autoblog.nl/archive/2011/02/25/lamborghini-aventador-plaatje-compleet-met-interieur

9

997 GT2 RS

Guest
Het uiterlijk is wat minder geciviliseerd dan dat van de Murcielago. De tijden van de Countach keren wat dat betreft terug (y) Het benzineverbruik lijkt me een beetje aan de erg hoge kant (vergeleken met bijvoorbeeld een 997 GT2 RS), dat moet Audi toch beter kunnen? :confused:

Guest
JPeG zei:
Nog niemand die valt over de plek van de unit voor navi/cd-speler/MMI?

Viel mij ook al op ja, beetje vage plek. Dan zou ik wel eerst even het volledige dash willen zien, om te weten te komen waarom die plek gekozen is.

A110 50

Gebruiker
Precies, er hebben weer een paar mensen voor hun beurt gepraat. Achterkant is mooi dik en agressief geworden, zie er ook geen Audi in...

9

997 GT2 RS

Guest
Bij de achterlichten denk ik helemaal aan de Audi A7. Niet dat dat enig probleem vormt.

nack

Gebruiker
Net iets te veel vouwen mijns inziens en de achterlichten vind ik in een raar cluster zitten. Maar voor de rest.... wat een lekkurre wagen:eek:

9

997 GT2 RS

Guest
nack zei:
Net iets te veel vouwen mijns inziens

Als ik heel kritisch ben, denk ik ook zo. Maar hey, het is een Lamborghini! En dan is het take it or leave it, ik kies voor take it :T

Guest
[size=large]Dan eindelijk officieel: de Lamborghini Aventador[/size]

Een van de slechtst bewaarde autogeheimen van de laatste weken was toch wel de Lamborghini Aventador. Lambroghini gaf zelf voortijdig al flink wat specificaties prijs en de foto’s druppelden ook het internet op. Maar een officiële onthulling van een Lamborghini maak je niet dagelijks mee, dus we besteden er graag nog even aandacht aan nu het moment daar is.

De specificaties van de Aventador zijn zeer indrukwekkend te noemen. De top-Lamborghini heeft als vanouds een V12 aan boord, ditmaal goed voor 700 pk. Dat is evenveel als een (veel duurdere) Pagani Huayra tot z'n beschikking heeft. Die heeft echter een V12 met twee turbo's tot z'n beschikking, de Lamborghini heeft een hoogtoerig blok. Het maximumkoppel is 690 Nm.

Schakelen gaat via een gerobotiseerde ISR-bak met zeven verzetten. De sprint naar 100 km/h geschiedt in 2,9 seconden en de topsnelheid is 350 km/h. Ondanks dit enorme prestatiepotentieel daalde het gemiddeld verbruik met ongeveer 20 procent naar 17,2 liter per 100 km. De CO2-uitstoot is nu 'slechts' 398 gram per kilometer.

De auto is 4,78 meter lang, 2,03 meter breed en 1,14 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,70 meter en de brandstoftank heeft een inhoud van 90 liter. De Lamborghini-ingenieurs hebben een zeer indrukwekkende prestatie neergezet op het gebied van gewichtsbesparing: de Aventador weegt met z'n 1.575 kg maar liefst 175 kg minder dan de Murciélago. De enorme daling is het gevolg van het gebruik van een koolstofvezel monocoque.

Tot de standaarduitrusting behoren een multimedia-systeem met een 7 inch TFT-scherm, een iPod, USB, en Bluetooth-functie, automatische airco en inklapbare, verwarmbare en elektrisch verstelbare spiegels. Op de optielijst staan zaken als elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen, een speciaal audiosysteem, een parkeerassistent en keuze uit zacht leder, geperforeerd leder of suède voor de bekleding van het stuurwiel. Tot slot is er keuze uit dertien kleuren waarvan er drie (zwart, wit en rood) mattinten zijn.

De Lamborghini Aventador is momenteel te zien op het feest van de Volkswagen Groep in Genève. Morgen is de auto uiteraard ook te zien op de persdag van de Autosalon van Genève. Al het nieuws van de show leest en ziet u natuurlijk op deze site.
m1gy04hbrvqc_800.jpg

m1gy04hbnfqe_800.jpg

m1gy04hbwpqj_800.jpg

m1gy04ib29qh_800.jpg

m1gy04ib0xqg_800.jpg

m1gy04hblvqf_800.jpg

m1gy04ib09qi_800.jpg

In 1 woord: FANTASTISCH!!!(y)

Guest
01-lamborghini-aventador-lp700-4-geneva.jpg

15-lamborghini-aventador-lp700-4-geneva.jpg

20-lamborghini-aventador-lp700-4-geneva.jpg

21-lamborghini-aventador-lp700-4-geneva.jpg

en meer live pics:
https://www.autoblog.com/photos/lamborghini-aventador-lp700-4-geneva-2011

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Salon van Genève:

_106_4d6d19052427d.jpg

_101_4d6d19046af4d.jpg

_407_4d6d190a19301.jpg

_501_4d6d190acb69a.jpg

_102_4d6d1904b3773.jpg

_205_4d6d190718939.jpg

_300_4d6d19075098e.jpg

_402_4d6d190920052.jpg

_500_4d6d190a93416.jpg

_406_4d6d1909cdd92.jpg

_008_4d6d1903a3c67.jpg

_009_4d6d1903d17e6.jpg

Heel veel foto's: https://autofun.blesk.cz/zeneva-2011-zive-lamborghini-aventador-lp700-4-7017/

Bovenaan