AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Betrapt! Porsche 911 GT3 en GT3 RS
33
Porsche is druk het hele 911-programma de zelfde make-over te geven zoals die bij de simpelste modellen al is doorgevoerd. De volgende die aan de beurt is, zien we hier op de foto: GT3 RS.
Tijdens zijn tocht door de Spaanse Sierra Nevada stuitte AutoWeek-lezer Peter van Sambeek op deze snelle jongens. Het is een prototype voor de vernieuwde 911 GT3 RS. Als referentie gaat er een 'oude' RS mee.
De nieuweling ondergaat in grote lijnen de zelfde wijzigingen als de rest van de 997-serie. Dat betekent dat er wat nieuwe uiterlijkheden zijn met als meest in het oog springende detail de LED-verlichting aan de voorzijde.
De belangrijkste wijziging is echter te vinden bij de techniek. Ook de indrukwekkendste 911 krijgt namelijk directe brandstofinspuiting. Voor een goed groen gevoel, verbruiken de nieuwe motoren wat minder en stoten ze minder uit. Maar reken er ook op dat het aantal pk's er weer wat op vooruit gaat. De GT3 zoals die vandaag de dag in de catalogus staat, levert er 415; we rekenen bij deze nieuwe versies op 430 pk. Da's een ongekend vermogen als je bedenkt dat de 911 GT3 het nog steeds met een ongeblazen zescilinder boxermotor.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Porsche 911 Turbo S: tweede hybride 911 is sterkste 911 ooit [+VIDEO]
Achtergrond
In de jaren 70 probeerde Porsche de 911-rijder al aan de (half-)automaat te krijgen
Nieuws
Porsche 911 GTS-rijders kunnen niet zomaar op vliegvakantie gaan
Reportage
Waarom dit prototype Porsche 911 Turbo S Leichtbau meer dan €1,5 miljoen waard is
Nieuws