AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Beroering in Franse auto-industrie
22
Het zijn roerige tijden voor de Franse autofabrikanten. Niet alleen zijn de vooruitzichten door de mondiale kredietcrisis ongunstig, de toeleveranciers roeren zich nu ook.
Op de Autosalon van Parijs hebben medewerkers en toeleveranciers van de drie grote Franse autofabrikanten hun ongenoegen geuit over het verdwijnen van productie naar lagelonenlanden. Volgens een lezer van Automotive Online stonden gisteren minimaal duizend actievoerders voor de poorten van de Parijse autotentoonstelling. Vooral het PSA-concern moest het ontgelden.
Toch is het niet alleen maar slecht nieuws voor de Franse autofabrikanten. President Nicolas Sarkozy wil Peugeot, Citroën en Renault in totaal 400 miljoen euro lenen om te helpen bij de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's. Het is nog niet bekend of andere Europese fabrikanten ook steun van de lokale overheid krijgen voor hun 'groene' research.
Toch is het niet alleen maar slecht nieuws voor de Franse autofabrikanten. President Nicolas Sarkozy wil Peugeot, Citroën en Renault in totaal 400 miljoen euro lenen om te helpen bij de ontwikkeling van milieuvriendelijke auto's. Het is nog niet bekend of andere Europese fabrikanten ook steun van de lokale overheid krijgen voor hun 'groene' research.
Lees ook
Nieuws

De Dacia Spring is bijna de enige auto zonder airco – Back to basics
Vraag en Antwoord

'Mijn Opel Grandland heeft roest aan de motorkap maar hij valt buiten garantie en ik krijg niets'

AutoWeek 2025: 'Dit is de winnaar van de eindejaarsprijs design'
Vergelijkende test

In alles wat je kan meten, is de Renault Austral beter dan de Honda ZR-V
Vergelijkende test
