We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bentley heeft vorig jaar 31 procent meer auto's gebouwd dan in 2004. Daarvoor is de nieuwe Continental Flying Spur grotendeels verantwoordelijk.
Bentley heeft vorig jaar 31 procent meer auto's gebouwd dan in 2004. Daarvoor is de nieuwe Continental Flying Spur grotendeels verantwoordelijk.
Bentley heeft vorig een gewaagde stap gedaan: om de levertijden te verkorten is het auto's gaan bouwen in Duitsland. De productiecapaciteit in de glazen fabriek in Dresden, die was gepland voor de Volkswagen Phaeton, is ingenomen door de Continental Flying Spur, de sedanversie van de Continental GT.
Bentleykopers blijken zich weinig aan te trekken van de Duitse afkomst van de Flying Spur; de verkopen hebben er niet onder geleden. Bentley is op zijn beurt blij met de beslissing omdat de levertijden voor de nieuwe Flying Spur en de nog immer goed verkopende Continental GT beperkt blijven.
De totale productie van Bentley in 2005 was 8.627 stuks, een toename van 31 procent ten opzichte van het vorige jaar. Naar verwachting wordt die volgend jaar nog wat hoger omdat dan de Continental GTC en de Azure worden geïntroduceerd.
In 2007 wordt de Bentleyfabriek in de thuisbasis Crewe rigoureus verbouwd. Daarna zullen alle Bentley's weer van Britse bodem komen. Bentley wil maximaal 9.000 auto's per jaar produceren, al is de vraag misschien groter. Op die manier blijft de exclusiviteit gewaarborgd.