en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Eerst even een verklaring voor de naam: J staat voor 'Appendix J', een appendix uit het FIA-autosporthandboek waarin de reglementen voor de diverse raceklassen uit de doeken worden gedaan.
De Lamborghini weegt 1.575 kilogram, mede door het gebruik van het materiaal Forged Composite voor de stoelen. Dit materiaal en de koolstofvezel 'Carbonskin' inzetstukken zijn gepatenteerd door het Italiaanse merk.
Zoals het een echte Lamborghini hypercar betaamt, is de Aventador J een behoorlijk grote auto. De J is 4,89 meter lang, 2,03 meter breed en 1,11 meter hoog. De achteruitkijkspiegel is het hoogste punt van de auto. Aan de voorzijde staat de Lamborghini op 20-inch lichtmetaal, achter hebben de wielen zelfs een diameter van 21 inch.
De Aventador J mag dan een dak en zelfs een voorruit ontberen, de auto heeft gewoon de beschikking over de volle 700 pk van de 6,5-liter V12. De J heeft vierwielaandrijving en schakelen gaat ook gewoon via de bekende ISR-transmissie.
En dan nu het slechte nieuws: er is maar één exemplaar van de Aventador J en daar blijft het ook bij. Het ene exemplaar dat op de Autosalon van Genève staat, komt niet in het Lamborghini-museum te staan. In plaats daarvan verkoopt het Italiaanse sportwagenmerk de hyperexclusieve auto aan een particulier. We hebben zomaar het idee dat de Aventador J ook in dat geval de openbare weg nooit zal zien en gedurende z'n bestaan veilig achter slot en grendel zal staan...
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.