AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bedrijven beperken bellen leaserijders
Voorlichting aan bezitters auto van de zaak
30
Ruim één op de vier bedrijven (28 procent) stimuleert werknemers met een leaseauto om alleen handsfree te bellen of de telefoon tijdens het rijden helemaal niet te gebruiken. Dat doen ze bijvoorbeeld door een carkit te laten inbouwen of voorlichting te geven over de gevaren van bellen tijdens het rijden.
Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) deden onderzoek onder 1.000 leaserijders. Eén op de drie denkt dat hun baas verwacht dat ze altijd binnen een half uur op een telefoontje reageren, ook als ze onderweg zijn.
Ruim de helft van de werknemers (52 procent) heeft een instructie gekregen voor het gebruik van de smartphone tijdens het rijden van zakelijke kilometers. Om te voorkomen dat mensen de smartphone überhaupt gebruiken achter het stuur, laten sommige bedrijven een app installeren die het mobiele telefoonverkeer in de auto onmogelijk maakt.
Lees ook
Nieuws
Mitsubishi Eclipse Cross: ook deze elektrische SUV is een Renault
Freek hing motor Honda Civic Type R in zijn Toyota MR2 en schroefde er turbo op - Kloppend Hart
Nieuws
Elektrische Volkswagen ID Touareg op komst, eerste op SSP-basis
Nieuws
Dacia Duster Pick-Up: praktisch met kleine open laadbak
Nieuws