AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bedrijven beperken bellen leaserijders
Voorlichting aan bezitters auto van de zaak
30
Ruim één op de vier bedrijven (28 procent) stimuleert werknemers met een leaseauto om alleen handsfree te bellen of de telefoon tijdens het rijden helemaal niet te gebruiken. Dat doen ze bijvoorbeeld door een carkit te laten inbouwen of voorlichting te geven over de gevaren van bellen tijdens het rijden.
Veilig Verkeer Nederland (VVN) en de Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) deden onderzoek onder 1.000 leaserijders. Eén op de drie denkt dat hun baas verwacht dat ze altijd binnen een half uur op een telefoontje reageren, ook als ze onderweg zijn.
Ruim de helft van de werknemers (52 procent) heeft een instructie gekregen voor het gebruik van de smartphone tijdens het rijden van zakelijke kilometers. Om te voorkomen dat mensen de smartphone überhaupt gebruiken achter het stuur, laten sommige bedrijven een app installeren die het mobiele telefoonverkeer in de auto onmogelijk maakt.
Lees ook
Nieuws

Stilletjes genieten in een occasion van een ton
Nieuws

Rick (26) maakte van zijn auto een rijdend lichtspektakel
Nieuws

Deze FSO Polonez is een Poolse parel - In het wild
Nieuws

10 Amsterdamse tankstations worden laadstations voor elektrische auto's
Nieuws
